60 vuotta Volvon turvallisuustekoja

Kun kysytään, mikä on turvallinen automerkki, suurin osa ihmisistä vastaa Volvo. Tulos on seurausta brändin vuosikymmeniä kestäneestä pitkäjänteisestä työstä. Volvo on keskittynyt yhteen pääväittämään: Volvo on turvallinen auto.

Volvon tiedotuspäällikkö Mia Pelttari kertoo, että turvallisuus ja ihmisten nostaminen etusijalle juontaa juurensa Volvon historiaan ja sen ensimmäisiin omistajiin. Ensin tulevat ihmiset, sitten vasta autot.

– Kolmipisteturvavyö oli Volvon ensimmäisiä innovaatioita. Tutkimusinfo jaettiin myös muiden autonvalmistajien kanssa. Tästä tulee tänään 13.8.2019 kuluneeksi tasan 60 vuotta, hän lisää.

Sillä on suuri ero kohdellaanko tietoa varjeltavana liikesalaisuutena ja innovaatioita puolustettavana yksinomaisuutena vai annetaanko nämä jakoon kaikille – vain paremman maailman rakentamiseksi.

Volvo tahtoo siis tehdä myös muista autoista turvallisia. Equal Vehicles for All -bränditeolla se on avannut vuosina 1970-2018 kolareista kerätyn liikenneonnettomuustietokannan kaikille. Tietokanta sisältää tiedot 43 000 kolarista, joissa on ollut osallisena 72 000 ihmistä.

 

Teksti: Paula Harmaala
Lue koko artikkeli 10.9. ilmestyvästä MRKTNG-lehdestä, jonka teemana ovat markkinoinnin hyvät teot, eli Better Marketing.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.