Sir John Hegarty: Luovuus menestyksen generaattorina
Viime viikolla Tallinnassa pidetyssä Making Sense -seminaarissa puhunut Sir John Hegarty kyseenalaistaa tavan, jolla teemme markkinointia.
Viime viikolla Tallinnassa pidetyssä Making Sense -seminaarissa puhunut Sir John Hegarty kyseenalaistaa tavan, jolla teemme markkinointia.
Viime vuosien globaalit kriisit ja trendit ovat avanneet kansainvälistyville suomalaisyrityksille uusia mahdollisuuksia. Maailmalla kantavat parhaiten vahva brändi ja kohdemaata kunnioittava, lokalisoitu toteutus.
WFA:n tuoreen kyselytutkimuksen mukaan markkinointialan inkluusiopisteet ovat pysyneet samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna. Suomen raportti kertoo, että ikä koetaan alalla haittana.
"Ammattikorkeakoulun opintojaksolla markkinoinnin tulevaisuuden tähtipelaajaksi." Case Jobly.
Väestö ikääntyy, Suomeen syntyy ennätyksellisen vähän lapsia, noin 20 000 työikäistä jää vuosittain työkyvyttömyyseläkkeelle ja työsuhteet ovat murroksessa. Lisää pakkaa sekoittaa tekoäly, joka muuttaa työelämää, osaamisvaatimuksia ja työvoiman tarvetta.
Brändit ottavat jalansijaa yhteiskunnallisissa asioissa ja tekoäly vie. Viime vuoden synkistelyn jälkeen on ilo palannut markkinointiin. Mitä trendejä on nähtävissä Cannes Lions 2023 kilpailutöiden kautta?
Legendaarisia kampanjoita brändeille kuten Levi's, Lego, and Audi luonut Sir John Hegarty haluaa osoittaa kuinka luovuus voi parantaa ihmisten elämää ja yritysten tehokkuutta. Lue hänen inspiraation lähteistään.
"Kaveriksi kannattaa ottaa tekoäly, data ohjaa valintoja, luottamukseen panostaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin, tuoreita näkökulmia kaivataan."
"Ensinnäkin pitää huolehtia omasta hyvinvoinnista eikä edistää uraa sen kustannuksella. Emme voi antaa parastamme johtajinakaan, jos emme voi itse hyvin."