Kansainvälisen luovan alan suurtapahtuma Cannes Lions on vahvistanut ensi vuoden ajankohdakseen 22.–26. kesäkuuta 2026. Tämä tarkoittaa, että festivaali ei osu juhannusviikolle, vaan järjestetään sitä seuraavalla viikolla. Uutinen helpottaa monen suomalaisen juhannussuunnitelmia, mutta voi harmittaa heitä, jotka ovat jo varanneet majoituksensa aiempien vuosien rytmin mukaan. Koska suomalaisten kävijäpiikki on aiemmin osunut alkuviikkoon, on todennäköistä, että ensi kesänä osallistuminen painottuu loppuviikkoon.
Marketing Finland mukana Cannesissa 2026
Marketing Finland järjestää jälleen kesällä 2026 jäsenilleen maksutonta ohjelmaa festivaaliviikon ajaksi yhdessä kumppaneidensa kanssa. Ohjelma vahvistuu lähempänä kesää ja jos sinulla on kiinnostusta osallistua järjestelyihin, niin laita viestiä riikka@marketingfinland.fi.
Suomesta on tarkoitus lähettää tiimejä kotimaan osakilpailun perusteella kilpailemaan Cannes Young Lions -kilpailuun. Jotta pystymme lähettämään mahdollisimman monta tiimiä, niin haemme Young Lions -yhteistyökumppaneita. Kumppanit saavat näkyvyyttä, mutta ennen kaikkea he pääsevät vaikuttamaan alamme tulevaisuuteen. Jos kiinnostuit ota yhteyttä maarit.aarrekangas@marketingfinland.fi. Lisäksi tarkoituksena on lähettää vähintään yksi alan opiskelija festivaaliviikon aikana järjestettävään Roger Hatchuel Academyyn.
Marketing Finland ehdottaa Cannes Lions kilpailuun suomesta tuomareita ja toivottavasti sitä kautta saadaan myös mahdollisimman monta meritoitunutta suomalaista valitsemaan voittajia.
Cannes WrapUp tuo yhteen suomalaiset Cannes Lions -voittajat ja tuoreimmat opit
Cannes WrapUp 2025 kokoaa 21.10.2025 klo 14.00 Nordea Vallila Campukselle suomalaiset Cannes Lions -voittajat ja tuoreimmat opit maailman arvostetuimmasta luovuuden festivaalista:
OHJELMA:
- Tervetuloasanat: Ulrika Romantschuk, Head of Group Brand, Communication and Marketing, Nordea
- The Power of the Clash: Iwo Zakowski, Head of Marketing, Supercell
- Social & Creator kategorian huomiot: Enoma Edevbaro, Head of SEK Social, SEK
- Nordea The Parental Leave Mortgage: Kalle Wallin, Creative Director, NORD DDB Helsinki ja Tiina Leppänen, Senior Brand Marketing Manager, Nordea
- TikTok University: Katariina Ollari, Head of Social & Content ja Saana Simander, Head of PR, Bob the Robot sekä Hanna Huuskonen, Brand Manager ja Ari Nevalainen, Viestintäpäällikkö, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Tilaisuudessa Marketing Finlandin hallituksen jäsen ja Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi jakaa Suomeen saadut leijonat. Tilaisuuden jälkeen nostetaan onnittelumaljat, vaihdetaan kuulumisia ja verkostoidutaan. Tervetuloa kuulemaan, mitä menestyksen taustalla todella tapahtui ja viemään opit suoraan omaan tekemiseesi.
Tilaisuuteen vaaditaan ennakkoilmoittautuminen: https://events.marketingfinland.fi/canneswrapup_2025
Tärkeät Cannes Lions päivämäärät 2026
Cannes Lions organisaatio julkaisi myös muita tärkeitä päivämääriä, jotka kannattaa huomioida.
- 7.10.2025: Passit myyntiin. Samalla aukeavat Scholarships, ERA ja See It, Be It -haut.
- Marraskuu 2025: Call for Content auki – mahdollisuus hakea lavalle puhujaksi.
- 4.12.2025: Stipendihakujen takaraja.
- 31.12.2025: Call for Content -hakujen takaraja.
- 15.1.2026: Cannes Lions Awards -työjättö aukeaa.
- Maaliskuu 2026 (loppu): Ensimmäiset puhujajulkistukset.
- 9.4.2026: Awards-jättö sulkeutuu.
- Huhtikuu 2026 (loppu): Festivaaliohjelma julkaistaan.
- 22.–26.6.2026: 73. Cannes Lions International Festival of Creativity, Cannes.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.
