Älä jää jälkeen – nämä maksuttomat tekoälykoulutukset vievät sinut edelle

Maksuton tekoälykoulutussarja Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille

Tekoäly on mullistanut markkinoinnin ja viestinnän tekemisen viimeisen vuoden aikana. Alan ammattilaisilta on edellytetty nopeaa osaamisen päivittämistä, mutta kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta kehittää taitojaan työnantajan tukemana.

Siksi olemme koonneet sinulle kuuden maksuttoman koulutuksen polun, joiden avulla voit päivittää osaamisesi tekoälyn aikakaudelle. Näistä koulutuksista viisi on tuotettu MFamk-hankkeessa, joka on Marketing Finlandin sekä Satakunnan ja Kajaanin ammattikorkeakoulujen yhteishanke, rahoittajana Euroopan sosiaalirahasto.

Tekoälyosaamistasi pääset syventämään osallistumalla maksulliseen, käytännönläheiseen työpajaan, jonka järjestää Marketing Finland Academy.

.

Maksuttomat tekoälykoulutukset

1. Tekoälyn perusteet ja luovan työn työkalut

  • Mitä on tekoäly?
  • Miten tekoäly muuttaa luovaa työtä?
  • Tekoäly markkinoinnissa ja sisällöntuotannossa
  • Keskeiset tekoälytyökalut
  • Eettiset näkökohdat – saavutettavuus

2. Generatiivinen tekoäly visuaalisessa markkinoinnissa

  • Tekoälyn logiikka ja ohjaaminen
  • Brändien visuaalinen kieli ja tekoäly
  • Iterointi ja muokkaus: kampanjakohtaiset kuvat
  • Eettisyys, vastuullisuus ja tulevaisuus

3. Tekoäly tekstintuotannossa ja tarinankerronnassa

  • Tekoäly kirjoittamisen tukena
  • Promptauksen perusteet
  • Tekoälyn hyödyntäminen eri sisällöissä
  • Tekoäly tarinankerronnan apuna
  • Sisällön laatu ja eettisyys

4. SEO 4 AI ja hakukoneiden muutokset

  • SEO ennen ja nyt
  • SEO-markkinointi tekoälyn aikana
  • Tulevaisuuden markkinointi ja SEO-strategia

5. Tekoälyn luomat kohderyhmät

  • Mitkä ovat kohderyhmät ja miksi niillä on väliä?
  • Miten tekoäly analysoi ja hyödyntää dataa?
  • Personointi tekoälyn avulla
  • Käytännön esimerkkejä AI:n luomista kohderyhmistä
  • Yksityisyys ja vastuullinen ”tekoälymarkkinointi”

6. Tekoälyasetukset – mitä markkinoija saa ja voi tehdä

  • Tekoälyasetuksen periaatteet ja EU-sääntely
  • Perusoikeudet, vapaudet ja turvallisuus
  • Esimerkkien esittely
  • Tekoälyn määritelmä asetuksessa
  • Kielletyt käyttöalue
  • Suuren riskin käyttöalue
  • Rajatun riskin käyttöalue

Syvennä AI-osaamistasi tekoälytyöpajassa

Tehokas tapa viedä uudet tekoälytaidot käytäntöön, on osallistua tekoälytyöpajaan, joita järjestävät sekä markkinointitoimistot, että koulutusorganisaatiot. Myös Marketing Finland Academy järjestää maksullisen päivän mittaisen tekoälytyöpajan Helsingissä 28.8.2025. Workshopissa osallistujat pääsevät pienryhmässä ohjatusti rakentamaan oman tekoälypohjaisen markkinointikonseptin kansainvälisesti palkitun asiantuntijan, Umberto Onzan, johdolla. 

AI-workshopin sisältö:

• AI:n rooli markkinoinnissa ja viestinnässä
• Inspiroivia esimerkkejä tekoälyn hyödyntämisestä
• Käytännön harjoituksia AI-työkaluilla
• Oman AI-pohjaisen markkinointikonseptin suunnittelu ja toteutus
• Aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvi

Lue lisää ja ilmoittaudu tekoälytyöpajaan tästä.

AI-koulutussarjan löydät myös EduKamusta

Koulutukset löytyvät myös Kajaanin ammattikorkeakoulun ylläpitämältä EduKamu-verkkoalustalta. Koulutukset on tuotettu MFamk -Superdigital -hanketta varten. Alustalla aukeaa elokuussa laajempi tekoälykokonaisuus markkinoinnin ja viestinnän tekijöille. Kokonaisuus sisältää tehtäviä ja ja tekoälyharjoitteita. Koulutukset voi suorittaa omaan tahtiin, yhdistellen yksittäisiä sisältöjä tai kerryttäen virallisia opintopisteitä. Edukamu-alustalla mukana on myös veikeä Inspiro-maskotti, joka johdattaa oppijaa verkkoalustalla.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 + 19 =