Luovuus palkitaan: suomalaiset shortlistalla Eurobestissä

Suomalaisten menestys Eurobest 2025 -kilpailussa kasvaa entisestään: aiemmin uutisoimiemme 11 shortlistapaikan lisäksi myös Paulig ja Supercell ovat yltäneet kilpailun finaaliin. Tämä vahvistaa, että kunnianhimoiselle luovalle työlle löytyy tukea niin toimistojen kuin asiakkaiden suunnalta.

Pauligin 9-Volt Battery Flavor lunasti paikkansa shortlistalla kahdessa kategoriassa:

  • Brand Experience & Activation, Social Behaviour
  • Brand Experience & Activation, Breakthrough on a Budget

Kokonaisuuden takana ovat Uncommon Creative Studio Stockholm, Rewind, Colony ja The Romans.

Supercell nappasi neljä shorttipaikkaa Entertainment -sarjassa:

  • Brand or Product Integration into Music Content: The Evolution of Furnace
    • Supercell & Uncommon Creative Studio Stockholm, Colony, Gizmo ja The Romans
  • Brand Partnerships, Sponsorships & Collaborations: Barboltian
    • Supercell & Uncommon Creative Studio Stockholm
  • Audio-Visual Content: Barboltian
    • Supercell & Uncommon Creative Studio Stockholm
  • Use of Licensed/Adapted Music: Barboltian
    • Supercell & Uncommon Creative Studio Stockholm

Asiakkaiden rooli luovuuden tukena

Paulig Groupin Antti Lauronen korostaa, kuinka tärkeää asiakkaiden tuki on:

On todella tärkeää, että myös asiakkaat muistavat arvostaa ja juhlia luovuutta sekä Euroopan parhaita töitä. Nämä työt vievät meidän bisnestä eteenpäin, ja on ihan yhtä tärkeää niin meidän omasta kuin luovien alojen näkökulmasta nostaa näitä esille, juhlia onnistumisia ja näin tukea hyvää luovaa tekemistä.

Kun asiakas seisoo rohkean idean takana, vaikutus on moninkertainen: se ruokkii toimistojen rohkeutta, kannustaa tekijöitä innovoimaan, nostaa alan profiilia ja ennen kaikkea vie asiakkaan liiketoimintaa eteenpäin.

Pidetään luovuuden liekki elossa

Nyt jos koskaan on tärkeää, että keskustelu luovuuden arvosta koskee koko ekosysteemiä. Juhlitaan onnistumisia, nostetaan hyviä töitä esiin ja muistetaan, että rohkea luova työ ei ole kustannus vaan aina investointi brändin tulevaisuuteen.

Suomalaiset shortlistalla Eurobest Young Creatives -kilpailussa

Bob the Robotin Content Creative Susanna Heinonen ja Graphic Designer Tomi Salo lunastivat paikkansa finaalissa myös Eurobest Young Creatives -kilpailussa, joka tarjoaa alle 30-vuotiaille eurooppalaisille luovan alan osaajille mahdollisuuden näyttää taitonsa kansainvälisellä tasolla.

Eurobest voittajat julki torstaina 4.12.

Eurobest Awards Show juhlistaa Euroopan luovan alan parhaimmistoa torstaina 4.12. klo 16 alkaen (Suomen aikaa). Palkintogaalassa paljastetaan tämän vuoden voittajat, mukaan lukien Young Creatives -kilpailun menestyjät. Eurobest Awards Showta voi seurata verkossa The Work -palvelun kautta – lue lisää ja varaa paikkasi.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

4 + 8 =