Roger Hatchuel Student Academy (RHSA)

Kuuden päivän ilmainen ohjelma alalta valmistuville opiskelijoille

Roger Hatchuel Student Academy on Cannes Lions -perheeseen kuuluva, luovien alojen valmistumassa oleville opiskelijoille tarkoitettu 6-päiväinen ainutlaatuinen oppimisen ja ammatillisen kehittymisen sekä oman asiantuntijaverkoston kasvattamisen paikka. Academy kokoaa vuosittain 30 tarkoin kriteerein valittua opiskelijaa yhteen Cannes International Festival of Creativityn aikana kesäkuussa Ranskan Cannesissa.

Kenelle ohjelma on tarkoitettu

  • 18–25-vuotias, valmistumisvuosi 2026
  • Suunnittelee uraa mainonnan, markkinoinnin ja luovan viestinnän parissa
  • Sujuva englannin kieli: pystyy osallistumaan luokkakeskusteluihin itsevarmasti englanniksi
  • Sitoutunut osallistumaan koko kurssille (su 21. – pe 26.6.2026)
  • Persoona: osoittaa luovaa ajattelua, uteliaisuutta, johtajuutta, yrittäjyyttä ja tarinankerrontaa; on kulttuurisesti valveutunut ja seuraa yhteiskuntaa, alaa ja ajankohtaisia ilmiöitä. Avoin erilaisille ihmisille ja näkökulmille
  • Vaikuttaa positiivisesti yhteisöönsä, kouluun, perheeseen tai laajempaan ympäristöön
  • Monimuotoisuus: Cannes Lions School haluaa olla luovan potentiaalin kasvualusta, joka heijastaa yhteiskuntaa monipuolisesti. Tavoitteena on oppimisympäristö, joka on monimuotoinen paitsi maantieteellisesti, myös ajattelutavan, sukupuolen, kokemuksen, kulttuurin ja sosioekonomisen taustan osalta

Ohjelmaan voivat hakea esimerkiksi näitä aloja opiskelevat

Mainonta · Markkinointi · Viestintä ·  Suunnittelu / Strategia · Media · PR · Liiketoiminta · Teknologia · Kirjoittaminen ·  Viihde · Elokuva · Taide · Muotoilu / Design

Aikataulu

  • Lähetä hakemuksesi materiaaleineen viimeistään pe 23.1.2026 aikana
  • RHSA arvioi hakemukset helmikuun aikana
  • Valittu voittaja ilmoitetaan 9.3.
  • Paikan vastaanottaminen vahvistettava 16.3. mennessä
  • RHSA-ryhmän kaikki osallistujat julkaistaan 6.4.
  • su 21.6. – la 27.6. Academy-viikko Cannesissa

Mitä osallistuja saa ohjelmasta mukaansa?

RHSA on elämää muuttava kokemus. Ohjelma vaikuttaa syvästi osallistujiin, auttaen heidät uudenlaisen ymmärryksen äärelle – itsestään, kutsumuksestaan, ympärillään olevista ihmisistä ja koko toimialasta. Se antaa heille merkittävän etumatkan muihin ikätovereihinsa verrattuna.

1. Ammatillinen kehitys: Tutustu luovuuden eri ilmenemismuotoihin. Opettele tarinankerrontaa, ideointia ja luovaa ketteryyttä. Harjoittele ratkaisemaan briiffi 72 tunnissa. Hio esitystaitojasi ja opi verkostoitumaan.

2. Henkilökohtainen kasvu: Kasvata itseluottamustasi ja opi johtamaan. Kehitä luovaa rohkeuttasi ja löydä oma äänesi. Tunnista intohimosi ja opi olemaan aidosti oma itsesi kaikessa, mitä teet.

3. Rakenna verkostoasi: Luo yhteyksiä samanhenkisiin opiskelijoihin eri puolilta maailmaa, inspiroiviin puhujiin, luokkahuoneen mentoreihin, palkittuihin luoviin ammattilaisiin sekä yli 13 000 festivaalivieraan joukkoon. Näistä yhteyksistä syntyy usein elinikäisiä ystäviä, luotettavia neuvonantajia ja tulevia yhteistyökumppaneita, sekä avautuvia mahdollisuuksia omalle uralle.

Miksi kannattaa osallistua?

  • Räätälöity ohjelma, jota johtavat ja kuratoivat alan huippuasiantuntijat. Inspiraatiopuheenvuorot ja teemat on tarkoin valittu tukemaan uran käynnistämistä ja antamaan etumatkaa markkinointiviestinnän alalle.
  • Tekemällä oppimista: ohjelma sisältää työpajoja ja vuorovaikutteisia harjoituksia, jotka tekevät oppimisesta käytännönläheistä ja tarjoavat konkreettisia taitoja ja oivalluksia mukaan vietäväksi.
  • Ainutlaatuinen oppimisympäristö: mahdollisuus oppia suoraan alan huippunimiltä intiimissä luokkahuoneympäristössä. Osallistujat pääsevät esittämään heille polttavimmat kysymyksensä ja kuulemaan, kuinka he nousivat huipulle.
  • Huipputason keskusteluja: osallistujat saavat uusia näkökulmia ja syventävät oppimaansa osallistumalla päivittäisiin purkutilaisuuksiin, joita vetävät ohjelman omat kouluttajat.
  • Unohtumaton kokemus Cannes Lions -festivaalilla: sukellus mukaan luovan alan kansainväliseen huipputapahtumaan, pääsy näkemään palkittuja töitä, kuulemaan inspiroivia huippupuhujia, osallistumaan gaalailtoihin ja verkostoitumaan alan vaikuttajien kanssa ympäri maailmaa.

Koulutusohjelmasta vastaa

Lissy Calienes, Associate Instructional Professor & Senior Lecturer, College of Journalism and Communications, University of Florida

Kokenut luova strategisti, suunnittelija, visuaalinen tarinankertoja ja opettaja, jonka lähes 30-vuotinen ura on vienyt hänet mainonnan, elokuvan ja akateemisen maailman läpi. Tällä hetkellä hän kouluttaa tulevia mainonnan ammattilaisia Floridan yliopiston mainonnan laitoksella. Cubanilaisista maahanmuuttajista syntynyt Lissy kasvoi Puerto Ricossa ja oppi jo varhain sopeutumaan eri kulttuureihin. Hän on asunut Karibialla ja Yhdysvaltojen molemmilla rannikoilla sekä tehnyt töitä kansainvälisesti – erityisesti Latinalaisen Amerikan, Yhdysvaltojen latinoyhteisön ja monikulttuuristen markkinoiden parissa. Lissy on toiminut johtotehtävissä mainostoimistoissa sekä luovan työn että strategisen suunnittelun saralla. Hän on työskennellyt maailman tunnetuimpien brändien, kuten Procter & Gamble, Coca-Cola ja Toyota, kanssa sekä globaaleilla että paikallisilla markkinoilla. Hänen työnsä mainonnan parissa on saanut tunnustusta mm. AdAge, Adweek ja POPAI -julkaisuissa, ja hänen elokuviaan on esitetty Sundance-festivaalilla sekä muilla kansainvälisillä festivaaleilla. Lissy on sitoutunut edistämään latinalaisamerikkalaisten näkyvyyttä mainonnassa ja elokuvassa. Hän on ollut mukana kehittämässä uraauurtavia monikulttuurisia kampanjoita, kuten Toyotan ensimmäinen kaksikielinen Super Bowl -mainos, ja hänen elokuvansa kertovat koskettavia tarinoita Yhdysvaltojen latinoyhteisöistä.

Hän toimii aktiivisesti opiskelijoiden ja monikulttuuristen opiskelijajärjestöjen mentorina ja neuvonantajana, osallistuu Community + Culture -toimikuntaan, ja toimii tuomarina ANA Multicultural Excellence Awards -kilpailussa. Ihmisten käyttäytyminen kiehtoo Lissya, ja hänen tutkimuksensa keskittyy ihmislähtöiseen suunnitteluun. Hänen väitöskirjansa tutkii, miten autenttisuutta voidaan välittää muotoilun keinoin vähittäiskaupan tiloissa. Lissy on elinikäinen oppija, ikuinen optimisti ja luova ongelmanratkaisija, joka tuo jokaiseen projektiinsa intohimoa ja oivallusta.

Osallistujilta odotetaan sitoutumista

Roger Hatchuel Student Academy on intensiivinen oppimisohjelma, jossa opiskelijoilta odotetaan täyttä panosta – näin he saavat kokemuksesta irti mahdollisimman paljon.

Roger Hatchuel -opiskelijalta odotetaan, että hän on:
  • Täsmällinen – saapuu ajoissa, valmistautuneena ja keskittyneenä
  • Tavoitteellinen – motivoitunut menestymään, valmis kokeilemaan uutta sekä esittämään hyviä kysymyksiä ja pohtimaan omaa oppimistaan
  • Innostunut – tuo mukanaan positiivisen asenteen
  • Yhteistyökykyinen – arvostaa erilaisuutta ja osaa työskennellä eri taustoista lähtöisin olevien ihmisten kanssa

Näin voit hakea mukaan ohjelmaan

Hakemukseen tarvitaan seuraavat materiaalit englanninkielisinä:

  • Ansioluettelo (CV), jossa mukana syntymäaika, asuinpaikkakunta, oppilaitoksen nimi, opiskelemiesi opintojen/tutkinnon nimi, valmistumisvuosi
  • 2 minuutin video, jossa esittelet itsesi, kerrot luovuudestasi ja siitä, miksi juuri sinä ansaitset paikan Academyssa. Video ei saa ylittää 2 minuutin kestoa ja sen on oltava erikseen ladattavassa tiedostomuodossa.
  • Valokuva, jota voidaan käyttää ohjelman verkkosivuilla, mikäli sinut valitaan mukaan

Tiputa materiaalisi (3 tiedostoa) tänne: http://bit.ly/46IlKcp viimeistään 23.1.2026 mennessä

Valintakriteerit

  1. Luovuus
  2. Soveltuvuus ohjelmaan
  3. Valmius toimia kansainvälisessä luovan alan ympäristössä
  4. Tarinankerronta ja videoesitys
  5. Englannin kielen taito

Vinkkejä videon tekemiseen

Ohjelmaan saadaan satoja hakemuksia eri puolilta maailmaa – miten juuri sinun videosi erottuu joukosta?

Videon tulisi näyttää, kuka olet ja miten ilmaiset luovuuttasi. Ole mieleenpainuva – tuo esiin persoonasi, intohimosi ja luovuutesi. Kerro, miksi juuri sinä ansaitset ”kultaisen lipun” Cannes Lionsiin.

Muista nämä
  • Ole LUOVA – käytä kekseliästä muotoa, tarinankerrontaa, visuaalisuutta ja editointia
  • Kerro OMA tarinasi – tee siitä henkilökohtainen
  • Perustele, miksi juuri sinä olet oikea valinta Academyyn
  • Ole rohkea, haastava, nöyrä, fiksu ja inspiroiva
  • Tuntemus ja ymmärrys RHSA:n arvoista on ehdoton plussa!

Käytännön järjestelyt

Valitulle opiskelijalle myönnettävä paketti sisältää viikon ohjelman lisäksi:

  • Lennot: Helsinki – Nizza – Helsinki, lentokenttäkuljetukset sekä julkisen liikenteen matkat majoituspaikan ja Cannesin välillä
  • Majoitus lähialueella ajalla 21.–27.6.2026
  • Kulukorvaus: 50 € / päivä ruokailukustannuksiin

Lisätietoja: Maarit Aarrekangas, Cannes Lions Country Representative Finland, maarit.aarrekangas@marketingfinland.fi, p. 050 435 5613

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

four × 5 =