Young Lions Finland 2026 – tulevaisuuden tekijöiden kasvualusta

Young Lions Finland on harvinainen tila luovalle ajattelulle. Se on paikka, jossa nuoret luovat tekijät pääsevät irrottautumaan arjen rakenteista ja näyttämään, mihin he todella pystyvät, kun ideat saavat syntyä vapaasti ja kunnianhimoisesti. Vuoden 2026 kilpailun ohjausryhmälle kyse ei ole vain yksittäisestä kisasta, vaan koko alan tulevaisuuden rakentamisesta.

Kilpailun ytimessä on usko nuoriin tekijöihin. Young Lions Finland 2026 ohjausryhmän jäsen Tommi-Juhani Jokinen (Kurio) korostaa, että Young Lions tarjoaa osallistujille mahdollisuuden hyödyntää koko osaamistaan riippumatta nykyisestä työnkuvasta tai asiakkuuksista. Hänelle kilpailu on myös tapa siirtää eteenpäin kokemuksia omilta vuosiltaan Young Lions -kilpailijana: tarjota nuorille haasteita, jotka kehittävät luovaa ongelmanratkaisua ja vahvistavat ammatillista itsetuntoa. Juuri tässä kilpailussa syntyy oivalluksia, joissa ideat saavat olla “vain hyviä ideoita” ilman liiallisia reaalimaailman rajoitteita.

Sama ajatus potentiaalin esiin nostamisesta yhdistää myös ohjausryhmän jäsentä Nina Varpeniusta (Primaq Group), joka näkee Young Lionsin yhtenä alan kiinnostavimmista konsepteista. Häntä motivoi mahdollisuus sparrata ja luoda tilaa nuorille tekijöille loistaa. Varpeniuksen mukaan kilpailu tuo luovalle alalle kaivattua kunnianhimoa ja rohkeutta, jotka eivät synny itsestään, vaan vaativat foorumin ja yhteisön tuekseen.

Rohkeus onkin teema, joka toistuu vahvasti ohjausryhmän ajatuksissa. Jussi Ylävaara (Diamonds Helsinki) muistuttaa, että Suomi tarvitsee enemmän kokeilevia mieliä ja vähemmän varovaisia askelia. Young Lions tarjoaa harvinaisen ympäristön, jossa uskalletaan tehdä valintoja, rajata olennaista ja kokeilla uutta, ilman pelkoa epäonnistumisesta. Samalla kilpailu toimii myös oppimisen paikkana kokeneemmille tekijöille: nuorten tapa lähestyä ongelmia ilman ennakkoasenteita voi olla arvokas muistutus koko alalle.

Kilpailun merkitys ei kuitenkaan rajoitu Suomeen. Ohjausryhmäläinen Janne Waltonen (Supercell) nostaa esiin kansainvälisyyden ratkaisevan roolin: huipputasolle ei päästä ilman kansainvälistä kokemusta ja vertailukohtaa. Young Lions tarjoaa nuorille suomalaisille tekijöille ainutlaatuisen mahdollisuuden mitata omaa osaamistaan, kehittyä ja rakentaa verkostoja, joilla on todellista arvoa pitkälle tulevaisuuteen.

Myös Marianne Mannilalle (Genero) Young Lions on ennen kaikkea rohkaisua. Kilpailu kannustaa nuoria luovia haastamaan itseään ja kokeilemaan uutta. Se on paikka, jossa luovuus saa ottaa tilan haltuun ja jossa oma osaaminen todella punnitaan.

Ohjausryhmän näkökulmasta Young Lions on samalla näköalapaikka tulevaan. Samuel Räikkönen (SEK) kuvaa kilpailua harvinaisena mahdollisuutena nähdä, millaista ajattelua ja osaamista on nousemassa. Hänen mukaansa Suomessa on valtavasti maailmanluokan potentiaalia, ja Young Lions Finlandin keskeinen tehtävä on tunnistaa ne tekijät, joilla on aidot valmiudet pärjätä myös kansainvälisellä huipulla Cannesissa asti.

Lopulta Young Lions Finland 2026 kiteytyy yhteiseen viestiin: nuorilla tekijöillä on enemmän kykyä ja rohkeutta kuin he ehkä itse tiedostavat. Tiukassakin aikataulussa voi syntyä poikkeuksellisia ideoita, ja luovuus kasvaa, kun sille annetaan tilaa. Young Lions ei ainoastaan etsi tulevaisuuden tekijöitä, se auttaa heitä myös uskomaan itseensä.

Young Lions Finland 2026 Ohjausryhmä

  • Noora Eskola, Senior Social Creative, SEK
  • Joni Furstenborg, Creative Director, partner, TBWA\Helsinki
  • Juha Halmesvaara, Head of Strategy & Insight, dentsu Finland
  • Stanislav Hasanov, Brand Development Strategist, Valve Branding Oy
  • Ossi Honkanen, Creative Director, hasan & partners
  • Tommi-Juhani Jokinen, Client Service Director, Kurio, Part of Samy Alliance
  • Marianne Mannila, Senior Content Specialist, Genero Oy
  • Samuel Räikkönen, Creative Director, SEK
  • Nina Varpenius, Digital Marketing Strategist & Customer Success Manager, Primaq Group
  • Kalle Wallin, Creative Director & Partner, NORD DDB HEL
  • Janne Waltonen, Global Marketing, Supercell
  • Jussi Ylävaara, Toimitusjohtaja, Diamonds Helsinki

Young Lions Finland järjestetään ensi vuoden alussa 30.1.–1.2.2026. Ennakkoilmoittautuminen on auki 27.1. saakka. Lisätiedot löydät kilpailusivustolta.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen − ten =