LIONS Sport – Cannes Lions lanseeraa uuden urheilumarkkinoinnin foorumin

Cannes Lions International Festival of Creativity laajentaa ensi kesänä ohjelmaansa uudella LIONS Sport -foorumilla, joka nostaa esiin luovan innovaation kasvavan roolin urheilualalla. Foorumi järjestetään ensimmäistä kertaa 24.–25.6.2026 ikonisen Carlton-hotellin tiloissa Cannesissa.

Kaksipäiväinen kokonaisuus tuo yhteen globaalien brändien, toimistojen, urheilun oikeudenhaltijoiden ja median johtajat keskustelemaan, miten luovuus ja markkinoinnin innovaatiot muovaavat 417 miljardin dollarin urheilualaa.

“Urheilu on maailman yhteisin kieli”

LIONSin toimitusjohtaja Simon Cook kuvaa urheilun merkitystä ainutlaatuiseksi:

“Urheilu luo yhteisiä, rajat ylittäviä hetkiä, joita mikään muu media ei pysty tarjoamaan. Vaikka urheilun valtava mittakaava on selvä, todellinen mahdollisuus piilee nyt siinä, miten luovuus pystyy muuttamaan tuon massan aidoksi merkitykseksi, arvoksi ja kasvuksi.”

Cookin mukaan urheilumarkkinoinnin pelikenttä on siirtynyt tavoittavuudesta relevanssiin, yleisöistä yhteisöihin ja mediatilasta kulttuurisiin hetkiin, joissa brändit voivat rakentaa pysyvää arvoa.

Foorumi yhdistää alan kovimman kansainvälisen osaamisen

LIONS Sportin ohjelma rakentuu key note -puheenvuoroista, kuratoiduista verkostoitumistilaisuuksista sekä eksklusiivisista case-esittelyistä. Mukana ovat sekä brändit ja liitot että urheilijat, jotka toimivat yhä useammin myös omien yleisöjensä mediataloina.

Osa laajempaa urheilun ekosysteemiä – SPORT BEACH mukana kumppanina

Foorumi laajentaa Cannes Lionsin jo vakiintunutta urheilutarjontaa. Osallistujilla on pääsy myös Entertainment Lions for Sport -palkintojenjakoon sekä suosittuun SPORT BEACH -alueeseen, joka kokoaa markkinoijat, urheilijat ja brändit yhteen rennossa ympäristössä.

LIONS Sport toteutetaan pääyhteistyökumppanin Stagwellin kanssa, joka tuo Cannesin rannoille SPORT BEACH -kokonaisuuden jo neljättä kertaa.

Mukaan pääsee vain hakemuksella – suunnattu urheilumarkkinoinnin päättäjille

LIONS Sport -ohjelmaan osallistuminen edellyttää hakemusta ja vahvaa yhteyttä urheiluliiketoimintaan senioritasolla. Ohjelman passin voi ostaa joko erillisenä (2 500 € + alv) tai lisätuotteena jo ostetun Cannes Lions Classic -passin osaksi (250 € + alv).

Lisätiedot löytyvät Cannes Lionsin sivuilta.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

1 × 4 =