Puhdas ja aito Kossu

Koskenkorvalla ei ole supermalleja tai räppäreitä, vaan jotain paljon aidompaa – suomalainen kylä, puhdas vilja ja vesi.

Altia on alkanut painottaa markkinoinnissaan ja markkinointiviestinnässään entistä enemmän niin sanottua inbound-markkinointia perinteisen outbound-markkinoinnin kustannuksella. Inbound-markkinoinnin tavoitteena on saada houkuteltua potentiaalisia asiakkaita kiinnostumaan yrityksen tarjonnasta kiehtovien markkinointiviestinnän sisältöjen avulla. Tässä keskeisellä sijalla ovat erilaiset verkkomediat.

Esimerkkinä mainittakoon Koskenkorvan mainosfilmit, joista suosituinta on katsottu YouTubessa yli miljoona kertaa. Pari vuotta sitten julkaistun ”Koskenkorva – Vodka from a Village” -filmin idea on kertoa juoman juurista, puhtaista raaka-aineista ja niistä ihmisistä, jotka kossua valmistavat.

– Aika useat vodkabrändit luottavat sex appealiin, räppäreihin ja supermalleihin, Altian markkinointijohtaja Kirsi Puntila toteaa.

– Koskenkorvalla ei sellaisia ole. Meillä on jotain paljon aidompaa. Se kylä, ne ihmiset ja se tarina, joka sivuaa hienosti nykyajan megatrendejä. Puhutaan perinteistä, paikallisuudesta ja aitoudesta. Samalla voimme kertoa siitä, mitä vastuullisuus merkitsee Altialle konkreettisesti.

 

Lue koko artikkeli alkoholin vastuullisesta markkinoinnista 18.5.2018 MAINOSTAJA-lehdestä.

 

 

Altia

 

* Alkoholijuomayhtiö, joka valmistaa, maahantuo, markkinoi, myy ja jakelee sekä omia että päämiestensä tuotteita

* Toimii Pohjoismaissa, Virossa ja Latviassa viinien ja väkevien alkoholijuomien markkinoilla

* Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi tuotantoa Ranskan Cognacissa

* Vie alkoholijuomia noin 30 maahan Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa

* Avainbrändejä: Blossa, Chill Out, Koskenkorva, Valhalla, O.P. Andersson, Renault, Larsen ja Xanté

* Liikevaihto 2017: 359 miljoonaa euroa

* Henkilöstö 2017: keskimäärin 762

* Listautui Helsingin pörssiin maaliskuussa 2018

 

Teksti: Kari Latvanen