Insightilla ja luovuudella vangitset yleisösi huomion

Teknologian ja digitaalisen maailman sekamelskassa helposti unohtuu se, mistä markkinoinnissa lopulta on kyse. Kun oikea viesti osuu oikealle henkilölle oikeaan aikaan, niin se näkyy myynnissä.

Digitaalisten kanavien ja viestien ylitulvassa tämä on helpommin sanottu kuin tehty. Markkinointia suunnittelevilta ja johtavilta vaaditaan enemmän kuin koskaan luovuutta yleisön huomion kiinnittämiseksi.

Viime vuoden AdProfit-kilpailun kärkikolmikosta voi huomata, että niissä kaikissa nojauduttiin vahvasti kerättyyn ja analysoituun asiakastietoon. Insightista on tullut luovuuden paras ystävä, joka auttaa markkinoijia löytämään oikean suunnan.

Kokemuspohjainen vinkkini on, että jos haluat tehdä tuloksellista markkinointia, tee töitä luovien suunnittelijoiden kanssa. Sellaisten, jotka ymmärtävät tiedolla johtamista, tuntevat teknologian tuomat mahdollisuudet ja haluavat ymmärtää businestasi.

Hyvänä esimerkkinä tulevasta on ääni, joka tavoittaa meidät eri laitteissa ja ympäristöissä sekä äänihakujen kautta, USA:ssa jo yli 100 miljoonaa kuluttajaa. Jos äänibrändäys ei ole vielä tuttua, kannattaa lukea helmikuun MRKTNG-lehden juttu Genelecin äskettäin lanseeraamasta äänibrändistä.

 

Riikka-Maria Lemminki
toimitusjohtaja
Marketing Finland