Markkinointikampanjoiden vaikuttavuutta palkitseva Effie Awards Europe 2025 -tuomariston kokoonpano on julkistettu. Executive Creative Director Suvi Lähde on ensimmäinen suomalainen Grand Juryssa.
Vuoden 2025 Effie Awards Europe Grand Jury koostuu alan huipuista.
Tuomareiden tehtävänä on arvioida vuoden onnistuneimmat markkinointikampanjat ja valita palkittaviksi ne, jotka osoittavat parasta strategista nerokkuutta, luovaa toteutusta ja poikkeuksellisia tuloksia.
”Olen erityisen otettu paikastani Grand Juryssa. Olen aiemmin saanut toimia tuomarina Effie Europessa, Finlandissa ja Irelandissa, muutama vuosi sitten Suomen tuomariston puheenjohtajana sekä nyt Effie Finlandin ohjausryhmän vetäjänä. Tästä näkökulmasta matkan jatkuminen Euroopan Grand Juryyn tuntuu erityisen merkitykselliseltä”, Suvi Lähde kertoo.
”Effie Europe on jo lähes 30 vuoden ajan asettanut riman Euroopan markkinoiden vaikuttavimmille ideoille”, hän lisää.
Osa huippukovaa joukkoa
Tuomarointikokemus on marinoitumista huipputöiden ja muiden huippuammattilaisten parissa.
”Eniten odotan strategisia keskusteluita tuomarikollegoiden kanssa sekä erilaisia, yllättäviä näkökulmia, joita kansainvälinen tuomarointi tuo aina poikkeuksetta mukanaan. Niissä hetkissä oppii eniten”, Lähde sanoo.
Tuomariston puheenjohtaja Iva Bennefeld kiittelee tämän vuoden tuomariston korkeaa tasoa.
”On suuri kunnia ja ilo toimia tämänvuotisen European Grand Effie -tuomariston puheenjohtajana. Meillä on poikkeuksellisen korkeatasoinen ammattilaisjoukko arvioimassa Euroopan parhaita kampanjoita, jotka erottuvat edukseen liiketoimintavaikutuksillaan ja tuovat esiin uudenlaisia, inspiroivia ratkaisuja. Kuuden kuukauden lähtölaskenta on alkanut, odotan innolla haastavaa ja palkitsevaa päivää.”
Tässä on Effie Awards Europe 2025 tuomaristo:
- Agnieszka Getler-Kicman, Marketing Director, Danone, Zywiec Zdrój, Poland
- Barbara Sala, Europe Sr Connections Director, Coca-Cola, Italy
- Ben Curtis, Global Vice President, Rexona, Unilever, The Netherlands
- Dan Clays, CEO, Omnicom Media Group, United Kingdom
- Darren Hawkins, Head of Effectiveness, Europe & UK, McCann Worldgroup, United Kingdom
- Demet Ikiler, EMEA CEO, Publicis Groupe, Turkey
- Duarte Roquette, Chief Strategy, Growth and Innovation Officer, BAR Ogilvy, Portugal
- Grainne Wafer, Global Category Director Beer, Vodka, Liqueurs, Convenience, Diageo, Ireland
- Marielle Wilsdorf, Creative Managing Director, Scholz&Friends, Germany
- Neal Davies, Chairman, TBWA\Ireland, Ireland
- Pathman Ruthirapathy, Global MD, Innovation, Havas Media, United Kingdom
- Peter Hoffman, Senior Industry Head / Agency and Partner , Google, Germany
- Susanne Plümecke, European COO, INNOCEAN Europe, Germany
- Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK, Finland
- Sven Huberts, President, Global Experience & Innovation, Dentsu, The Netherlands
- Vas Kourakis, Global Marketing Effectiveness Director, L’Oreal, France
- V?ra Šídlová, Global Creative Thought Leadership Director, Kantar, Czech Republic
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.