Effie 2025 finaaliin 36 markkinointityötä

Effie Awards Finland 2025 -kilpailun ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle nousi yhteensä 36 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

”Ensimmäisen kierroksen tuomaristo oli vaikuttunut töiden tasosta. Laadukkaimmissa töissä oli tehty hyvin perusteltuja strategisia valintoja ja toteutuksia, joilla saavutettiin merkittäviä tuloksia. Mukaan mahtui sekä briljanttia pitkäjänteisyyttä että ajan ilmiöihin tarttuvia oivalluksia”, kommentoi tämän vuoden päätuomari ja KONEen Global Head of Brand Experience, Annika Payn. 

Effie Awards Finland palkitsee hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, ongelman ratkaisu, ideoiden toimivuus ja mitattavuus.

Päätuomari Annika Paynin lisäksi Effie Awards Finland tuomaristossa on 38 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, tutkimusyhtiöitä ja korkeakouluja.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 12.2.2026 järjestettävässä Effie Awards Finland -gaalassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan gaalassa Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.

Gaalan liput ovat nyt myynnissä Early Bird hinnoin 4.1. asti. Yksittäiset gaalaliput ovat ostettavissa Eventillasta ja 10-hengen gaalapöydät ovat varattavissa osoitteesta info@marketingfinland.fi.

Effie Awards Finland -kilpailun pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland. Effiessä kumppaneina ovat myös Channel Factory, Grano Oy, JCDecaux ja Velox Logistiikka Oy. 

 

Effie Awards Finland 2025 shortlista

 

ERIKOISSARJA

Brändikokemus

Maksalaatikkopäivä 2024

Saarioinen Oy & Ryhmä Creative Agency Oy & Radly Oy, wörksite Oy

Sininen hetki – laulu siitä, kuinka pitkäaikainen brändipääoma käännettiin voitoksi

Fazer Makeiset & Oy SEK Ab, Dagmar, Warner Music Finland, SEK Osasto

 

Brändätyt sisällöt

Vaietut vuodet

Terveystalo Oyj & Sanoma Media Finland & TBWA Helsinki

 

Kohderyhmä

Ei mainoksia. Pelkkää Puuiloa. Kuinka keski-ikäisten suosikkikaupasta tehtiin puheenaihe myös nuorten keskuudessa.

Puuilo & Klikattavaa

Vaietut vuodet – strategisella yhteispelillä vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

Terveystalo Oyj & TBWA Helsinki & Sanoma Media Finland, NØRR3, Cocoa Media Productions Oy

 

Non-Profit

Cancer for Sale: Twisting Children’s Fashion Ads into a Sale for Life

AAMU Pediatric Cancer Foundation & United Imaginations, Musuta 

 

Sosiaalinen media

Brändi vai Frendi?

Taco Bell / Restel Oy & TBWA Helsinki, Virta UM

Ei mainoksia. Pelkkää Puuiloa. Kuinka keski-ikäisten suosikkikaupasta tehtiin puheenaihe myös nuorten keskuudessa.

Puuilo & Klikattavaa

 

Strateginen markkinointi

EN. TUUN. Huumorista strategiaksi ja vakavasti otettaviin tuloksiin.

Puuilo & Filmo & WPP Media, Sherpa, OIKIO Digital Performance Agency, Bad agency, Klikattavaa

Neljä vuotta markkinanvastaista kasvua Suomen johtavaksi autoalan toimijaksi

K-Auto & Nitro, Toinen PHD, Wörks

Oikotiestä Oikotiä – ja se markkinajohtajaksi viä.

Vend Marketplaces Oy & Make it Simple Oy, I am Zebra, FilmDome Oy, Onni Wiljami photography

Posti – Välitämme

Posti & IVALO Creative Agency, DENTSU (Finland)

Suomen vahvin vesi

Hartwall Oy & NoA | Bob the Robot, Mindshare Finland, Miltton, Insait, Veikko Kähkönen 

Tilipäivä

S-ryhmä & NoA | Bob the Robot, OMD Finland Oy, Grilli Films, Pictures Helsinki, Mjölk

Valion matka maailman vahvimmaksi ruokabrändiksi

Valio & TBWA Helsinki

 

Vaikuttajamarkkinointi

Kaupan Kautta Suomi

K-Market & TBWA Helsinki, Dagmar

 

KAUPPA & KULUTTAJA 

Brändiratkaisu

Kia – Vastavoima statusmerkeille

Astara Finland & Folk Finland, Toinen PHD

 

Mediainnovaatio

HeiMobile – tackling screen time with the world’s most social mobile plan

Heineken Finland & United Imaginations

Bauhaus Hintavaalit

Bauhaus & Co. Ky & Wörks Oy, Sanoma Media Finland, Warner Bros 

 

Uusi tuote tai palvelu

DNA Paha Nörtti –86

DNA Oyj & Folk Finland, Dagmar, Aste Helsinki Oy, Kuubi Oy, Otto Tuotanto Oy

Jaffan makuista boooooostia energiajuomakategoriaan!

Hartwall Oy & Oy SEK Ab, SEK Osasto, Miltton, Mindshare 

Kia EV3 – Hävyttömän tehokas autolanseeraus

Astara Finland & Folk Finland, ToinenPHD

Lanseeraus, joka vastasi lähes yksin koko kategorian kasvusta.

Sinebrychoff & N2 Creative, DENTSU (Finland), ÄÄRI

Pikku Aakkoset, jättitulokset

Cloetta Finland & TBWA Helsinki & Toinen PHD, Agent Pekka, TBWA Screen, Post Control, Humina

 

Verkkokauppa

Mainonnasta ruoan verkkokaupan veturi

SOK & N2 Creative, OMD (Finland), N2 Studio, Aste Helsinki Oy

 

MEDIA

Mediaidea

MAAHANMUUTTO ON MAAN PUOLUSTUSTA

The Shortcut & hasan & partners, JCDecaux Finland, Great Apes, Bamla Agency, Rudolf Helsinki

 

POSITIIVINEN MUUTOS

Sosiaalinen vastuu – Non-Profit

Sytytä valo – How a cry for help became a national movement for youth mental health.

Mieli ry & Kaski Creative Agency, Rudolf Helsinki, PMMP, Kuumaa – Universal Music Group

 

TUOTTEET & PALVELUT

Autoilu & moottoriala

Kia EV3 – Hävyttömän tehokas autolanseeraus

Astara Finland & Folk Finland, ToinenPHD

 

Elämykset & vapaa-aika

Ebike Center – vastamäet eivät pysäytä työsuhdepyöräilyä

Ebike Center & hasan & partners, Hopkins

 

Elintarvikkeet

Jaffan makuista boooooostia energiajuomakategoriaan

Hartwall Oy & Oy SEK Ab, SEK Osasto, Miltton, Mindshare

Pikku Aakkoset, jättitulokset

Cloetta Finland & TBWA Helsinki & Toinen PHD, Agent Pekka, TBWA Screen, Post Control, Humina

 

Muoti & kauneus

Heavy Meikki

K-Citymarket & TBWA Helsinki, Dagmar 

 

Terveysala

Vaietut vuodet – strategisella yhteispelillä vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

Terveystalo Oyj & TBWA Helsinki & Sanoma Media Finland, NØRR3, Cocoa Media Productions Oy

 

Vähittäiskauppa

Mainonnasta ruoan verkkokaupan veturi

SOK & N2 Creative, OMD (Finland), N2 Studio, Aste Helsinki Oy

Mammutti: Fossiilista viraaliksi

K-Citymarket & TBWA Helsinki, Dagmar, Sony Music Finland

Kaupan Kautta Suomi

K-Market & TBWA Helsinki, Dagmar

  

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Ascential plc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Organisaation tehtävänä on varmistaa, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 24. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Lisätiedot

Päätuomari Annika Payn, Global Head of Brand Experience, KONE, puh. +358 45 316 8328, annika.payn@kone.com

Ohjausryhmän puheenjohtaja Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK, puh. +358 40 703 0337, suvi.lahde@sek.fi

Riikka-Maria?Lemminki, toimitusjohtaja,?Marketing Finland,?puh. +358 40 5781 974, riikka-maria.lemminki@marketingfinland.fi

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

3 × 1 =