Kantar: Markkinoinnin trendit 2024

Kantar Marketing Trends 2024

Kantar on julkaissut trendikatsauksen ensi vuodelle. Kymmenen esille nostettua trendiä perustuvat Kantarin kansainvälisen verkoston tutkimustietoon.

Katsauksessa kuvataan lyhyesti mm. tekoälyn, kulttuurin, datan, innovaatioiden, hinnoittelun ja holistisen mittaamisen vaikutuksia brändien kasvuun ja markkinointiin. Esimerkiksi kulttuurista ja kuluttajien uudesta aktiivisuudesta katsaus sanoo mm.:

”Kulttuuri on etusijalla: markkinoijat seuraavat kulttuuria yhteyden luomiseksi kuluttajiin käyttäen puhuttelevaa kieltä, hahmoja, muotia, musiikkia, slangia, normeja ja toiveita. Menestys saavutetaan, kun markkinointi on linjassa kulttuurin kanssa, ja se menetetään, kun markkinointi loukkaa sitä. […] Kuluttajien vaativuus tekee kohtaamisista yhä räväkämpiä. Korkeiden odotusten lisäksi kuluttajilla on muuttuneet käsitykset siitä, miten brändit käyvät keskusteluja ja kohtaavat erilaisia mielipiteitä. Kun suunnitellaan markkinointia vuodelle 2024, on otettava huomioon myös mahdolliset törmäykset.”

Kantar: Marketing Trends 2024

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen − 5 =