Peliteollisuus ja markkinoinnin mahdollisuudet

WFA on julkaissut jäsenilleen selvityksen peliteollisuuden ekosysteemistä ja markkinoinnin mahdollisuuksista pelimaailmassa.

Peliteollisuus on jo suurempi kuin musiikki- ja elokuvateollisuus yhteensä. Peliteollisuuden liikevaihdon on odotettu nousevat 1,4 miljardiin dollariin ensi vuonna.  Jo kolmasosa APAC-alueen (Aasia-Oseania) markkinoijista on investoinut videopeleihin tai esportsiin viimeisen vuoden aikana ja neljä viidestä markkinoijasta aikoo siihen  investoida lähitulevaisuudessa.

Esports on nopeasti nousemassa perinteisen urheilun rinnalle, sen kasvu on vuositasolla 50 %.

Esports on nopeasti nousemassa perinteisen urheilun rinnalle, sen kasvu on vuositasolla 50 %.

Tuore raportti kertoo pelimaailman markkinoinnin mahdollisuuksista ja lainalaisuuksista sekä potentiaalisista sudenkuopista. Myöhemmin aiheestaon luvassa myös WFA-webinaari.

Marketing Finlandin jäsenet voivat tutustua raporttiin Gaming Demystified: Unlocking brand growth opportunities in video gaming kohdassa Ohjeet ja suositukset. Jollei sinulla ole tunnuksia, pyydä ne info@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.