Selvitys: brändien tulee panostaa kestävään kehitykseen

Kuluttajat odottavat brändeiltä vahvempaa roolia ilmastokriisin torjunnassa.

Dentsu International ja Microsoft Advertising ovat julkaisseet tutkimusraportin The Rise of Sustainable Media, joka perustuu 24 000 henkilön vastauksiin 19 maassa. Tulokset kertovat kuluttajien odotuksista suhteessa brändeihin, mainontaan ja medioihin.

Selvityksen mukaan mm.

  • 86 % vastaajista on huolestunut ilmastonmuutoksesta
  • kolme viidestä vastaajasta on valmis boikotoimaan brändejä, jotka eivät toimi ilmastonmuutoksen torjumiseksi
  • 88 % sanoo luottavansa enemmän brändeihin, joiden ympäristöväitteet on todennettu puolueettomasti
  • 91 % haluaa, että brändit osoittavat selvemmin, miten ne osallistuvat ilmastonmuutoksen torjuntaan
  • 77 % aikoo viiden vuoden sisällä käyttää rahaa vain brändeihin, jotka toimivat kestävän kehityksen mukaisesti

Lataa selvitys The Rise of Sustainable Media

Lähde: WARC / dentsu international, Microsoft Advertising

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

nineteen − thirteen =