Vaikuttajamarkkinoinnin läpinäkyvyyttä selvitetään Britanniassa

Britannian parlamentti on aloittanut selvityksen siitä, tarvitaanko tiukempaa vaikuttajamarkkinoinnin sääntelyä.

Advertising Standards Authority kertoi tuoreessa raportissaan, että noin 65 % vaikuttajien postauksista oli puutteellisesti merkittyjä.

Brittikansanedustajat haluavat nyt lisätä kuluttajien ymmärrystä vaikuttajien ja markkinoijien yhteistyöstä. Selvityksessä halutaan arvioida myös vaikuttajien myönteistä roolia medioissa mm. rokotustiedon jakamisessa rokotusvastaisille henkilöille, jotka kuuluvat etnisiin vähemmistöihin.

Marketing Finlandin Vaikuttajamarkkinoinnin työryhmä keskustelee myös alan sääntelyhankkeista huhtikuun kokouksessaan.

Katso myös WFA:n päivitetty kartta vaikuttajamarkkinoinnin sääntelystä maailmalla: WFA Global Influencer Marketing Map

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

four + ten =