WFA: Globaali ohjeistus ympäristöväittämien käyttöön

WFA on julkaissut globaalin ohjeistuksen ympäristöväittämien käyttämisestä: miten varmistetaan faktojen luotettavuus ja viestien uskottavuus sekä kuluttajien että viranomaisten suuntaan.

World Federation of Advertisersin (WFA) tuoreessa ohjeistuksessa esitellään kuusi perusperiaatetta, joita noudattamalla voi välttää syyllistymisen viherpesuun. Periaatteet on havainnollistettu esimerkeillä. Myös maakohtaiset erot on huomioitu.

Ohjeistus liittyy olennaisesti kestävän kehityksen WFA Planet Pledge -hankkeeseen, johon uusimpana yrityksenä on liittynyt Arla. Kaikkiaan mukana on nyt jo 27 yritystä, joiden yhteenlasketut markkinointi-investoinnit ovat lähes 50 miljardia dollaria. Voit ladata ohjeistuksen alla olevasta linkistä.

The Global Guidance on Environmental Claims

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen − 4 =