Suomen vastuullisin brändi 2021: Valio

Valio on valittu kahdeksatta kertaa peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi brändiksi.

Eurooppalainen Sustainable Brand Index mittaa vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Tutkimuksen mukaan suomalaisille oli tärkeää erityisesti Valion paikallinen tuotanto, terveelliset tuotteet, eläinten hyvinvointi ja ympäristöasiat.

”Poikkeuksellinen vuosi koronaviruspandemian keskellä on osoittanut meille, että ruokaturvasta ja vastuullisuudesta huolehtiminen on tärkeämpää kuin koskaan”, toteaa Annikka Hurme, Valion toimitusjohtaja.

Valion vastuullisuustyön keskiössä on kunnianhimoinen tavoite nollata maidontuotannon hiilijalanjälki vuoteen 2035 mennessä. Pandemian aiheuttama poikkeustilanne ei ole vaikuttanut Valion vastuullisuustyön edistymiseen.

”Haluamme olla osa maailmanlaajuisten haasteiden ratkaisua: tunnemme ympäristö- ja ilmastovaikutuksemme ja vähennämme niitä aktiivisesti uudistavan hiiliviljelyn, lantabiokaasun ja muiden tehdas- ja tilakohtaisten päästövähennysten avulla. Samaan aikaan parannamme määrätietoisesti eläinten ja ihmisten hyvinvointia”, kertoo Valion vastuullisuusjohtaja Hanna Hiekkamies.

Kuva: Valio / Nico Backström.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 − 9 =