Ensimmäinen shortti Suomeen! Erma&Reinikainen ja Musti ja Mirri ovat shortilla kategoriassa Health&Wellness, D01 Animal Health, Use of Technology.
Mustille ja Mirrille tämä on jo kolmas Cannes Lionsissa noteerattu vuosi peräkkäin. Uudenvuoden kampanja vei pronssileijonan 2023, viime kesänä tuli samanlainen adoptiolivestä ja nyt ollaan taas finaalista kilpailemassa.
Tästähän on tullut jo tapa, Erma&Reinikainen Creative & Co-Founder Aleksi Erma.
”Hauskaa, että on! Uskoisin, että keissit puhuttelevat niiden universaaliuden takia. Lemmikkeihin liittyvät tunteet ja epäkohdat ovat välittömästi samastuttavia jokaiselle katsojalle ja myös tuomarille. Ainahan kisamenestys on pienen tuomariston käsissä, mutta kaava menestymiseen on mielestäni yksinkertainen: hyvä idea, hyvä toteutus ja hyvä paketointi.”
Hieno kisamenestys näkyy toimiston arjessa
Erma&Reinikainen on kahden mainosalan raskassarjalaisen muutama vuosi sitten perustama toimisto, joka aloitti heti suoraan näyttävällä kilpailumenestyksellä. Erma kertoo, että kilpailuihin osallistuminen on heille ainoaa markkinointia, joka on osoittautunut varsin tehokkaaksi.
”Aika haipakka, hyvä kevät on ollut. Puhelin soi”, Erma myhäilee.
”Kaikille toimistoille kisamenestys toimii markkinoinnin välineenä. Vaikka joskus tämä koetaan oman alan selkääntaputteluna, niin kilpailuja ei pidä väheksyä”, hän lisää.
Mustilla ja Mirrillä ollaan kiitollisia yhteistyöstä Erma&Reinikaisen kanssa
Tunnelmat ovat katossa myös asiakkaan päässä, Mustilla ja Mirrillä
”Ihan superhienoa, ollaan sekä kiitollisia että iloisia”, Head of Marketing Eveliina Rantahalvari sanoo.
”Kampanjan aihe on tärkeä ja ajankohtainen nyt taas kesän aikana. Ei jätetä lemmikkejä kuumaan autoon.”
Päällimmäisenä Rantahalvari korostaa kiitollisuutta yhteistyöstä Erma&Reinikaisen kanssa.
”Ennen kaikkea tämä on parhaiden, Aleksin ja Ernon, sekä muiden mukana olleiden taitavien yhteistyökumppanien ansiota.”
Minne leijonat
Vuosien ajan Aleksi Ermalta ja Erno Reinikaiselta on kysytty kilpailuhaastatteluissa, minne juuri saatu palkintopokaali tullaan sijoittamaan.
”Meillä ei ole vieläkään toimistoa, toimitilaa, kun sellaista ei ole. Yksi leijona taitaa olla Ernolla jossain, toinen on Eveliinalla. Ne ovat gaalailtojen tuoksinnassa aina jonnekin päätyneet”, Erma pohtii.
Kisaterveisiä hän lähettää koko Suomen markkinointiväelle.
”Viikko on vasta alussa, toivotaan menestystä laajalla rintamalla Suomeen. Se on kaikkien etu, kun täällä tehdään hyvää duunia. Toivotaan shortteja ja mielellään leijonia koko Suomen porukalle!”
Suomea kiertävä robottikoira näyttää, miten koira läkähtyy kuumaan autoon
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.