Suomea kiertävä robottikoira näyttää, miten koira läkähtyy kuumaan autoon

Erma&Reinikaisen suunnittelma kampanja pureutuu ajankohtaiseen aiheeseen. Kuumaan autoon jätetyt koirat ovat myös tänä kesänä aiheuttaneet runsaasti eläinsuojeluilmoituksia. Musti ja Mirri kampanjoi nyt laajasti vaaroista, joita koiran autoon jättämiseen liittyy.

Musti ja Mirri jatkaa eläinsuojeluaiheisella kampanjalla, joista se on jo kahtena perättäisenä vuonna tullut palkituksi Cannes Lionsissa.

Suomen suurimpia kaupunkeja kiertää auto, jonka sisälle on rakennettu realistinen robottikoira. Lämpötilan muutoksiin reagoiva robotti näyttää, kuinka nopeasti kuumeneva auto muuttuu vaaralliseksi lemmikille.

Koirat ovat alttiita lämpöhalvaukselle jo huomattavasti hellerajan alapuolella. Kesällä koiraa ei tule jättää koskaan yksin autoon, sillä pilvisenäkin päivänä auton sisälämpötila voi nousta sille vaarallisen kuumaksi.

Omin silmin näkeminen auttaa hahmottamaan

“Vaarallisen tilanteen oppii tunnistamaan parhaiten, kun sellaisen näkee omin silmin. Robottikoiran avulla voimme antaa turvallisesti varoittavan esimerkin sekä lemmikinomistajille että ohikulkijoille, jotka kohtaavat autoon jätettyjä koiria”, Erma&Reinikaisen Aleksi Erma kertoo.

Robottikoira on rakennettu yhdistämällä 3D-tulostettuja osia, robotiikkaa ja tekoturkista. Koiran liikkeet simuloivat lämpöhalvauksen ensioireita ja niitä ohjaavat auton sisälle sijoitetut lämpöanturit. Robotiikasta vastaava Interactive Inuitisin Lauri Laatikainen toteaa, että auton sisällä oleva kuumuus asettaa haasteita jopa robottikoiralle.

”Aurinkoon jätetty auto voi lämmetä nopeasti yli 80 celsiusasteeseen, minkä takia joitain elektronisia osia joudutaan jäähdyttämään erikseen ylikuumenemisen välttämiseksi. Voi vain kuvitella, miltä oikeasta koirasta tuntuu, kun tämä jää autoon ilman keinoja jäähdyttää itseään”, Laatikainen toteaa.

Koiran voi nähdä pysäköintialueilla ja supermarkettien parkkipaikoilla

Robottikoira kiertää ympäri Suomea pysähtyen paikkoihin, joissa suurin osa vaaratilanteista tapahtuu, kuten pysäköintialueilla ja supermarkettien parkkipaikoilla.

Kampanja sisältää myös ulkomainontaa ja sosiaalisen median mainontaa, joiden sisällöt ohjautuvat Ilmatieteenlaitoksen ilmoittaman lämpötilan mukaan.

Toteutuksissa esiintyvän 3D-animoidun koiran reaktiot muuttuvat sitä vakavammiksi, mitä lämpimämpi päivä on kyseessä. 3D-tuotannosta vastasivat freelancerit Mikko Norteva ja Janne Roivainen.

Kampanjan päätavoitteena on muistuttaa, ettei koiraa tule jättää yksin autoon kesällä – edes pilvisenä päivänä.

https://www.mustijamirri.fi/vinkit-ja-artikkelit/ala-jata-koiraa-kuumaan-autoon

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median toimittaja ja sometoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Toimittaja ja sometoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

nine + 18 =