LinkedIn: B2B-markkinoinnin trendejä

B2B

Suurin ja tärkein trendi, jonka näemme vuonna 2024, on se, että B2B-brändit panostavat luovien kampanjoiden rakentamiseen tarinankerronnan avulla brändiensä inhimillistämiseksi.

Viime vuonna olemme nähneet LinkedInissä useita mukaansatempaavia, älykkäitä ja luovia B2B-kampanjoita. LinkedInin maailmanlaajuisen B2B-markkinointibenchmark-raportin mukaan 64 % B2B-CMO:ista sanoo brändin rakentamisen nousseen merkittävästi tärkeydessä C-tason johtajien keskuudessa yritysten pyrkiessä voittamaan osuutta nykyisessä ilmapiirissä.

B2B-yritykset tuovat myös äänen ja kasvot brändeihinsä, koska ajatusjohtajuus vaikuttaa positiivisesti asiakkaiden käsitykseen tuotteista ja palveluista. Olemme lanseeranneet uuden mainosmuodon, Ajatusjohtaja-mainokset, jotka auttavat vahvistamaan yritysjohdon ääntä ja rakentamaan brändiä aidommin.

Tilaa on vähän, ja huumori voi auttaa brändejä erottumaan.

Tilaa on vähän, ja huumori voi auttaa brändejä erottumaan. B2B-brändit lainaavat B2C:n pelikirjasta ja luovat korkealaatuisia elokuvamaisia mainoksia, kuten tanskalaisen logistiikkayritys Maerskin #NewPaths-mainoselokuva. Se vertautuu elokuvatraileriin ja vahvistaa Maerskin brändiasemaa integroituna logistiikkaliiketoimintana.

B2B-CMO vuonna 2024

CMO:n rooli on tullut entistä strategisemmaksi ja keskeisemmäksi liiketoiminnan kasvussa. On käynyt selväksi, että B2B-yrityksen CMO:lla on nykyään kriittinen rooli yrityksen seuraavassa kasvuvaiheessa ja hänellä on suorempi rooli liikevaihdon kasvattamisessa.

B2B-CMO:n on oltava parhaita ystäviä CFO:n kanssa – menestyminen ja kyky investoida brändiin sekä nykyisten budjettien ylläpitäminen ja tulevien vahvistaminen riippuu markkinoijien kyvystä puhua CFO:n kieltä, esittää oikeat kysymykset ja vetää oikeita strategisia vipuja, jotka johtavat liiketoiminnan tavoitteisiin.

B2B-markkinointi ja tekoäly

On paljon jännitystä siitä luovasta potentiaalista, jonka AI voi tuoda mainonta- ja markkinointialalle. Kopioista visuaalisiin mainoksiin ja tehokkuuden lisäämiseen automaation kautta – tekoälyn soveltamisen mahdollisuudet ovat loputtomat, ja yksi asia on selvä – se voi mahdollisesti vapauttaa aikaa markkinoijille panostaa luovuuteen, auttaa heitä olemaan tuottavampia ja mahdollistaa tekemään arvokkaampaa strategista työtä. En malta odottaa, mitä B2B-brändit vielä tekevät tekoälyn kanssa.

Markkinoijat ympäri maailmaa ovat valmiita omaksumaan tekoälyn, ja lähes kolme neljäsosaa (73 %) tuntee itsensä varmoiksi AI-teknologian käytössä. Enemmistö markkinointijohtajista sanoo, että tekoäly tukee heidän työtään ja antaa aikaa keskittyä siihen, mikä todella merkitsee – syvempien suhteiden rakentamiseen asiakkaisiin.

LinkedIn lyhyesti

  • Globaali ammatillinen yhteisö, jossa on 1 miljardi jäsentä 
  • 11 miljoonaa jäsentä Pohjoismaissa
  • 67 miljoonalla yrityksellä on yrityssivu LinkedInissä
  • LinkedInin liikevaihto kasvoi 8 % vuodentakaisesta 
  • Yli 450 miljoonaa uutiskirjetilausta maailmanlaajuisesti
  • 24 %:n vuosittainen kasvu julkisissa sisällöissä

Göran SällvinGöran Sällvin
Head of Nordics
LinkedIn Marketing Solutions

Artikkeli on julkaistu MRKTNG 4-2023 -lehdessä

 

 

 

 

 

 

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eighteen − one =