Vaikuttajaselvitys: verkkokaupan trendejä 2020-2021

Tutkimusraportissa kerrotaan, mitkä asiat kyselyn 3200 vaikuttajaa 21 maasta nimesivät verkkokaupan tärkeimmiksi trendeiksi ja ostotapahtumia lisääviksi tekijöiksi seuraavan puolentoista vuoden aikana.

Kansainvälinen vaikuttajamarkkinoinnin toimisto Relatable on juuri saanut päätökseen tähän mennessä kunnianhimoisimman markkinointi- ja trenditutkimusprojektinsa,  The 2020 Online Shopping Report , jossa kerrotaan verkkokaupan tärkeimmät suuntaukset vuonna 2020 ja sen jälkeen. Selvityksessä keskityttiin vaikuttajiin, jotka ovat muuta väestöä selvästi useammin edelläkävijöitä ja uusien ilmiöiden varhaisia omaksujia.

Alla nostoina muutama tulos:

  • Verkkokauppa ohittaa fyysisen vähittäiskaupan aikaisemmin kuin on ennustettu – mikäli valtaosa kuluttajista seuraa edelläkävijöiden esimerkkiä
  • Kivijalkakaupan rooli muuttuu liiketoiminnallisesta inspiroivaksi
  • Verkkokaupan vetovoimatekijä on edelleen asioinnin kätevyys
  • Mobiililaitteet dominoivat verkkokauppaostamista. Jos verkkokauppa-alustaa ei ole suunniteltu ensisijaisesti mobiililaitteissa toimivaksi, on vaikea pärjätä kilpailussa
  • Vastuullinen tuotanto tulee olemaan kuluttajalle yhtä tärkeä ostopäätökseen vaikuttava tekijä kuin tuotteen hinta
  • Ostaminen sosiaalisen median alustoilla, erityisesti Instagramissa, jatkaa kasvuaan

Katso yhteenveto selvityksen tärkeimmistä tuloksista The Ten Most Important Trends in Online Shopping.

Nyt jos koskaan on aika panostaa verkkokaupan myynnin lisäämiseen, uusien asiakkaiden houkuttelemiseen sekä kivijalka- ja verkkokaupan välisen kuilun kaventamiseen. Trenditiedot auttavat suunnittelemaan tarkempaa viestintää, hienosäätämään tuotantoa ja kehittämään uutta teknologiaa.

Lähde: Relatable

Laajempi markkinointi- ja trenditutkimus on täällä. Nopeimmille koko raportti 50 %:n alennuksella koodilla EARLYBIRD50.

 

 

 

 

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *