Vastuullisuus vie Pandaa eteenpäin

Pandan nykyisin omistava Orkla ylsi 100 vastuullisimman yrityksen joukkoon, Orkla Suomen varatoimitus- ja markkinointijohtaja Pasi Flinkman kertoo. Flinkman arvostaa valintaa erityisesti, koska listalla oli vain kolme elintarvikeyritystä. Yrityksen johtoryhmän esityslistalta löytyy joka kokouksessa kolme asiaa: tuoteturvallisuus, henkilöstön työturvallisuus ja ympäristöasiat.

Suomessa vastuullisuus näkyy muun muassa niin, että käytetään UTZ-sertifioitua kaakaota, makeistuotannossa on luovuttu palmuöljystä, suolan ja sokerin määrää vähennetään, energiaa säästetään ja käytetään uusiutuvia vaihtoehtoja. Myös pakkausmateriaalien määrä pienenee ja hankinnoissa korostetaan vastuullisuutta.

Maailmanlaajuisesti keskustellaan kaakaon riittävyydestä. Suklaan hintaan vaikuttaa maailman raaka-ainepörssien listoilla keikkuvan kaakaon satojen onnistuminen ja keinottelu. Pandan arjessa niukkuus ei näy ainakaan vielä. Sen sijaan suurempana ongelmana pidetään toimitusketjun vastuullisuuden kehittämistä.

 

Lue artikkeli Pandan pitkäjänteisestä brändinrakentamisesta täällä

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − fifteen =