Effie-tuomaristo on nyt valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat

Vuoden 2021 tuomaristossa on yhteensä 41 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Suvi Lähde SEK:iltä. 

Tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Ensimmäisen kierroksen tuomaristo valitsee finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Tänä vuonna tuomarointi pyritään järjestämään livetilaisuutena. 

Effien tämän vuoden tuomaristo muodostuu kokeneista ja monialaisista markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista. Shortilla tullaan varmasti näkemään Suomen parhaimmisto, Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki kommentoi.  

Effie Finland tuomaristo 2021

Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Bob the Robotin toimitusjohtaja Miska RajasuoKunkin kategorian vuoden tuloksekkain ja luovin kampanja sekä Grand Effien saaja palkitaan 10.2.2022 Effie Awards Finland -gaalassa, joka tullaan näillä näkymin järjestämään livetilaisuutena. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma Media Finland. 

Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia jäsenyrityksistä ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta. 

Tuomariston 1. kierros kokoontuu 25.11.2021

  • Päätuomari: Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK 
  • Anna Salmi, SVP brand, communications and sustainability, Posti Group Oyj 
  • Ilkka Ruotsalainen, Creative Strategist, IVALO Creative Agency 
  • Jani Engberg, CSO, partner, Republic 
  • Joanna Viileinen, Markkinointi-ja viestintäpäällikkö, Rototec 
  • Johanna Jäkälä, CCO, Kaupallinen johtaja, VR 
  • Johanna Varis, Marketing Manager, Abloy Oy 
  • Lasse Nikkari, Päällikkö, formaatit & brändiviihde, Sanoma Media Finland 
  • Leena Koskinen, Markkinointiarkkitehti, Head of People & Culture, ToinenPHD 
  • Minna Utriainen, Business Development Director, Avidly Oyj 
  • Mirva Kaitila, Producer, head of client services, Bond creative agency 
  • Netta Alaranta, Head of accounts, Drama Queen 
  • Olessia Kozlova, Marketing Manager, Matkahuolto 
  • Ossi Honkanen, Creative Director, hasan & partners 
  • Paula Hernetkoski, Director, Strategic Sales Development, B2B, Sanoma Media Finland 
  • Pekka Tola, SVP, Global Brand and Marketing, Valio Oy 
  • Reetta Wallen, Senior Creative, Bob the Robot 
  • Tapu Haro, Creative director, Sherpa 
  • Tarja Autio, Markkinoinnin lehtori, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 
  • Tarja Malinen, Head of marketing and communication, Luhta sportswear company 
  • Niina Uotila, Client Director at Vapa Media 

Tuomariston 2. kierros kokoontuu 14.12.2021

  • Päätuomari: Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK 
  • Anna-Riikka Hovi-Taunila, Asiakaskokemusjohtaja, Terveystalo 
  • Anu Rintala, Brändijohtaja, Finnair 
  • Jami Pankakari, Head of Digital Strategy, Mediabrands Finland 
  • Jani Leppänen, Strategist & Managing partner, 358, Future Affairs 
  • Jotti Taival, Creative Director, Kauas Creative 
  • Jukka Veteläinen, Head of Strategy & Insight, dentsu 
  • Kati Saarela, Marketing Director, Schibsted Suomi 
  • Karri Ahonen, Johtaja, Sanoma Media Finland 
  • Perttu Partanen, Chief marketing officer, Puuilo 
  • Laura Paikkari, Creative Director, TBWA\Helsinki 
  • Mats Nyström, Markkinointijohtaja, Food Folk Suomi Oy / McDonald’s Finland 
  • Mika Hyötyläinen, Vice president, marketing communications, Neste 
  • Pasi Lindqvist, Copywriter, N2 Creative 
  • Pia Dahlman, Chief Executive Officer, Folk Finland Oy 
  • Reija Laaksonen, Vice president, head of global marketing, Nokian Tyres Plc 
  • Riikka Järvinen, Chief marketing strategist, Nordea 
  • Salla Erkkilä, Strategist, Client Lead, Dagmar 
  • Samuli Cantell, Global Creative Director & Founder, Adventure Club 
  • Ville Ohtonen, Vastaava luova johtaja, Bob the Robot 
  • Kimi Issakainen, Creative Director, SEK 

Effie-kilpailusta

Effie on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968.
Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa, joka valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa.
Suomessa 20. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Lisätietoja

Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland 040 5781 974
Miska Rajasuo, Bob The Robot, 050 371 0267
Suvi Lähde, SEK, 040 703 0337

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

3 × three =