“Ei mitään uutta” – ekologinen vaatemallisto lanseerattiin

Kontti SPR

SPR Kontti lanseerasi vaatemalliston, joka koostuu pelkästään käytetyistä vaatteista.

Mallisto on tehty yhteistyössä Joalin Loukamaan kanssa. Samaan aikaan kun vaateketjut ovat tuoneet tunnettujen henkilöiden nimissä mallistoja, jotka eivät valmistuksen osalta välttämättä kestä tarkempaa eettistä tarkastastelua, Joalinin “Ei mitään uutta” -mallisto edustaa kestäviä valintoja.

Mallisto on koottu Kontteihin lahjoitetuista vaatteista, joten jokainen malliston tuote on uniikki kappale secondhand-muotia.

Joalin on koonnut malliston yhdessä stylisti Vesa Silverin kanssa. Mallisto on myynnissä vain Kontin verkkokaupassa niin kauan kuin siihen valittuja vaatteita riittää. Lisäksi 12 Kontti-myymälässä on tarjolla vaihtoehtoja persoonalliseen pukeutumiseen.

Kyseessä on vuonna 2001 perustetun SPR Kontin suurin brändikampanja.

“Vaikka Kontin toiminnan tarkoitus on varojen kerääminen Punaiselle Ristille, Joalinin malliston vaatteet hinnoitellaan samalla tavalla kuin Kontissa yleensä. Tämän malliston päätarkoitus on nostaa esille secondhand-vaatteiden mahdollisuuksia sekä kannustaa jokaista löytämään oma persoonallinen tyylinsä”, sanoo Kontin ketjuohjauksen päällikkö Tiina Laurila tiedotteessa.

Kampanjan suunnittelusta vastaa mainostoimisto Diamonds Helsinki.

”Black Friday, Cyber Monday, joulu ja alkuvuoden alet. Keskellä vuoden kiivainta kulutussesonkia halusimme muistuttaa, että shoppailla voi myös eettisesti”, toteaa Diamonds Helsingin Jarkko Kutilainen.

SPR Kontti
”Yksi hyvä tapa osallistua kestävään kehitykseen on ostaa secondhandia. Musta on tosi mielenkiintoista löytää vaatteita, joilla on oma tarina. Samalla secondhand on hyvä tapa löytää oma tyylinsä”, Joalin kertoo.

Kontti-ketju on osa Suomen Punaista Ristiä. Konteissa myydään lahjoituksena saatua ehjää ja puhdasta tavaraa. Kontin toiminnan tarkoituksena on varainhankinta, ja Konttien tuloksesta kaksi kolmasosaa käytetään auttamistoimintaan Suomessa piirien ja paikallisosastojen kautta. Yksi kolmasosa ohjautuu katastrofirahaston kautta niin kotimaan kuin ulkomaan apuun. Kontin tulos oli vuonna 2020 yli 3 miljoonaa euroa. Konteissa myytiin 2,9 miljoonaa tuotetta ja liikevaihto oli yli 12 miljoonaa euroa vuonna 2020. Kontti tekee tiivistä yhteistyötä työvoimaviranomaisten kanssa ja rekrytoi pitkään työttömänä olleita työnhakijoita.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen − 5 =