Eurobest Young Creatives: hopeaa suomalaistiimille

legal doping

Bob the Robotin suunnittelija Pauline Marie Korp ja freelance-valokuvaaja Fanny Haga voittivat työllä ”Legal Doping” hopeaa tämän vuoden Eurobest Young Creatives -kilpailussa.

Eurobest Young Creatives -kilpailuun otti osaa ennätykselliset 152 tiimiä 24 maasta.

Pauline Marie Korp kommentoi kilpailutyötä ja tunnelmia hopean jälkeen:

”Kilpailu oli stressaava, sillä meillä oli vain viikonloppu aikaa kehittää innovatiivinen integroitu luova kampanja. Koska olemme molemmat intohimoisia feministejä, Turkin lentopalloliiton antama tehtävä houkutella nuoria naisia takaisin urheilun pariin oli todella mieleemme, ja meillä oli upeita keskusteluja ideointivaiheessa.

Meillä oli henkilökohtaista kokemusta urheilusta luopumisesta, ja erityisesti kuukautiset olivat jotain, mikä tuli jatkuvasti esiin keskusteluissamme. Halusimme osoittaa, että kuukautiset eivät saisi olla este vaan päinvastoin voimaannuttava tekijä. Ideamme lähti liikkeelle, kun saimme tietää traagisen tosiasian, että 84 % teini-ikäisistä lopettaa urheilun kuukautisten alkaessa. Aloitimme tutkia, miten voimme kääntää tämän kehityksen ja tehdä kuukautiskierroksista juuri sen asian, joka innostaa meitä harrastamaan urheilua.

Ideamme oli voimaannuttaa kuukautisia käyviä teinejä osoittamalla heille, että tieto kehostamme ja erityisesti syklin tuntemus voivat toimia laillisena dopingina urheilussa. Teinien kuukautiskierto ei ole kuitenkaan vielä täysin kehittynyt, joten heidän on vaikea määrittää, missä vaiheessa sykliä he ovat.

Loimme Dope Panties -tuotteen, joka määrittää, missä vaiheessa sykliä olet ja antaa sinulle tietoa sekä auttaa optimoimaan harjoittelurutiinisi oman supervoimasi mukaan. Tulevina äiteinä pidämme tärkeänä, että nuoria tyttöjä voimaannutetaan oppimaan lisää kehostaan eivätkä jää mahdollisuuksien ulkopuolelle puutteellisen itseluottamuksen tai erityisesti kuukautisten vuoksi.

Olemme erittäin ylpeitä itsestämme voittaessamme hopeaa, erityisesti kun otetaan huomioon, että osallistujamäärä oli ennätysmäärä tänä vuonna ja taso oli todella korkea!”

Pauline ja Fanny
”Fun fact: presentoimme kilpailutyön kylmän auton takapenkiltä laivasatamassa, koska Tallinnan lauttani oli juuri lähdössä”, kertoo Pauline.

 

 

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eighteen − twelve =