Facebook lisää mainonnan läpinäkyvyyttä käyttäjille

Käyttäjäseuranta

Facebook-mainosten perusteita tarkennetaan käyttäjille helmikuussa.

Meta on kertonut ”läpinäkyvyystyökalunsa” päivityksestä. Facebookin työkalu ”miksi näen tämän mainoksen” antaa jatkossa alustan käyttäjille tarkempaa tietoa heille näytettävän mainonnan perusteista. Lisäksi käyttäjät pääsevät työkalun kautta mainonnan asetuksiin. Ominaisuus tullaan myöhemmin lisäämään myös Instagramiin.

Muutokset ovat osa Metan toimenpiteistä tulevan DSA-sääntelyn noudattamiseksi.

Lähde: WFA

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

16 − twelve =