#faktaakoronasta -kampanja tavoittaa tehokkaasti somessa

Keväällä somevaikuttajien kautta tavoitettiin yli 5 miljoonaa näyttökertaa.

Valtioneuvoston, Mediapoolin ja PING Helsingin viestintähankkeessa #faktaakoronasta viestien vastaanottajalistalla oli lähes 2000 somevaikuttajaa, ja 97 % viestintään osallistuneista vaikuttajista koki hankkeen tarpeelliseksi. .

Hankkeen tavoitteena on varmistaa, että luotettava ja ajankohtainen koronatieto tavoittaa suomalaiset kaikissa kanavissa. Hanke jakaa suomalaisille somevaikuttajille ajankohtaista ja luotettavaa tietoa vallitsevasta koronatilanteesta, kannustaa somevaikuttajia jakamaan tietoa edelleen ja luo mallin somevaikuttajien sitouttamiseen kriisiviestintätilanteissa.

Pysäyttävää oli se, että lähes 50 % somevaikuttajien viestinnälle altistuneista kuluttajista kertoi muuttaneensa omaa käyttäytymistään somevaikuttajien jakaman tiedon perusteella, kuvaa hankkeen vaikuttavuutta PING Helsingin toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti.

Katso video:

Katso kampanjan tuloksia.

Lähde: PING Helsinki

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

17 − two =