Google tuo tekoälyä hyödyntävän kampanjatyökalun

AI ja luovuus

Google aikoo lisätä generatiivisen tekoälyn elementin Performance Max -ohjelmaansa. Sen avulla mainostajat voivat syöttää luovia elementtejä ja tuottaa räätälöityjä kampanjoita.

Financial Timesin mukaan Google on julkistanut sisäisen esityksen nimeltä ”Tekoälyä hyödyntävät mainokset vuonna 2023”. Mainostajat voivat uudella työkalulla syöttää kampanjaa varten luovia sisältöaineistoja, kuten videoita, kuvia ja tekstiä, jotka sitten voidaan yhdistää generatiivisen tekoälyn avulla luomaan mainoksia tiettyjen yleisöjen tavoittamiseksi tai tiettyjen KPI-tavoitteiden saavuttamiseksi.

Myös Meta suunnittelee tuovansa generatiivisen tekoälyn mainosjärjestelmiinsä tänä vuonna.

WARCin mukaan teknologiassa arveluttaa tekoälyjärjestelmien kyky tuottaa valheellista sisältöä (ns. hallusionaatioita). Toisaalta haastavaa on myös, miten generatiivisen tekoälyn luomia lukuisia mainosversioita voidaan valvoa – noudattavatko ne alan standardeja.

Esimerkiksi poliittinen mainonta sosiaalisessa mediassa on tullut viime vuosina yhä henkilökohtaisemmaksi, mikä on vaikeuttanut poliittisen mainonnan viranomaisvalvontaa.

Lähde: WARC, Financial Times

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen + twelve =