Google puuttuu ilmastokriisin kieltäjien mainostuloihin alustoillaan

Google ei aio jatkossa julkaista mainoksia sellaisten sisältöjen yhteydessä, joissa esitetään valheellisia tietoja ilmastonmuutoksesta.

Google pyrkii estämään tulojen hankinnan hakukoneessaan ja YouTubessa tahoilta, jotka levittävät tieteellisen konsensuksen vastaisia tietoja ilmastokriisistä. Keskeisenä perusteena päätökselle on se, etteivät mainostajat halua näkyä ilmastonmuutoksen kieltäjien sisältöjen yhteydessä.

Advertisers simply don’t want their ads to appear next to this content. And publishers and creators don’t want ads promoting these claims to appear on their pages or videos.

WFA:n perustama bränditurvallisuutta edistävä hanke Global Alliance for Responsible Media (GARM) pitää Googlen päätöstä hyvänä toimenpiteenä, jolla osaltaan vähennetään brändien näkymistä virheellisen, vahingollisen ja rikollisen sisällön yhteydessä.

Lue Googlen tiedote

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

5 × three =