In-house -toimisto jo 2/3:lla maailman johtavista brändeistä

In-housing

WFA:n tuoreen kyselyn mukaan 66 %:lla brändeistä on nyt in-house -toimistoja, ja 21 % harkitsee aktiivisesti niiden perustamista.

Osuudessa on nousua 16 prosenttiyksikköä vuodesta 2020, jolloin tämä tutkimus viimeksi tehtiin. In-house -toimiston perustamista harkitsevien yritysten määrä on vastaavasti noussut 17 prosenttiyksikköä.

Vaikka kustannustehokkuus näyttääkin edelleen olevan tärkein syy sisäisen toiminnan kasvuun (83 %), useat muut tekijät, kuten nopeammat ja ketterämmät prosessit (76 %) ja parempi integraatio (59 %) vaikuttavat myös ennakoidun muutoksen taustalla.

Tutkimuksen perusteella yritykset aikovat myös laajentaa sisäisten toimintojensa valikoimaa ja mittakaavaa. Seuraavan kolmen vuoden aikana 56 % vastaajista ennakoi siirtävänsä enemmän digitaalista tuotantoa ulkoisilta toimistoilta in-house -toimistoille, kolmasosa siitää offline-tuotantoa, viidesosa  datan strategiatyötä ja joka kymmenes datanhallinnan, insightin ja analytiikan tehtäviä.

Verkkomainonnan suunnittelu ja ostaminen osoittautuvat myös kasvualueiksi, sillä 83 % vastaajista odottaa hoitavansa osan sosiaalisen median ostoista sisäisesti seuraavan kolmen vuoden aikana, 67 % suunnittelee lisäävänsä sosiaalisen median suunnittelua, ja 50 % haluaa ottaa haltuunsa digitaalisen median suunnittelun ja ostamisen tehtävät.

Kokonaistyytyväisyys in-house -toimistojen tuottamaan työhön on 86 %.

Tutkimuksen tekivät WFA and The Observatory International. Kyselyyn vastasi 45 yritystä, joiden arvioidaan käyttävän mainontaan vuosittain 60 miljardia dollaria maailmanlaajuisesti.

Lue lisää: Global Trends in Agency In-Housing

Lähde: WFA

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

seven − 3 =