Lähes 90 % yrityksistä panostaa markkinointiin ja viestintään tulevana syksynä

Koronakriisi alkaa hellittää. Markkinoinnin ja viestinnän tekijät suhtautuvat syksyyn positiivisesti.

Marketing Finlandin jäsenille teettämän kyselyn mukaan lähes 90 % vastanneista uskoo markkinoinnin ja viestinnän panostusten kasvavan tai pysyvän samoina. Kysely vahvistaa, että aloille on luvassa syksyllä kasvua ja yritykset ovat valmiita satsaamaan näkyvyyteen.

Ekonomistit ovat povanneet talouskasvun kiihtymistä. On hienoa nähdä, että markkinointipanostukset tukevat tätä. Markkinointiala on mennyt aika sumussa koko korona-ajan. Syksyn piristysruiske on siis hieno signaali tällaiselle työvoimaintensiiviselle alalle.
– Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob the Robot

Koronapaniikki alkaa hellittää. Tämä vuosi on ollut edellistä normaalimpi vuosi ja toivottavasti nousemme viime vuoden kuopasta. Pidemmällä aikavälillä kehityksen ja laadun kannalta alalle on tehnyt hyvää, että asiakkaat ovat heränneet viestinnän tärkeyteen sekä siihen millainen viestintä toimii. Viestinnän ja markkinoinnin rooli on korostunut entisestään. Suomalainen tekeminen on todella korkealaatuista ja uskon, että uusi kultakausi on edessä.
– Pete Saarnivaara, toimitusjohtaja, Kaiku Helsinki

Usko yhteiskunnan avautumiseen on selkeästi näkyvissä ja markkinoinnin budjetteja suunnitellaan nyt vauhdilla uusiksi. Yrityksissä on ymmärretty myynnin ja markkinoinnin välinen relaatio. Myös viestinnän arvostus sekä panostukset ovat kasvussa, mikä näkyy meille tulevissa kyselyissä.
-Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland

Marketing Finlandin jäseninä on noin 400 yritystä.  Jäsenemme ovat mukana ostamassa ja tuottamassa lähes kaikkea Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *