Mainonnan kohdentamista rajoitetaan Facebookissa ja Instagramissa

Meta (Facebook) on ilmoittanut estävänsä arkaluontoisen datan perusteella kohdennettavan mainonnan Facebookissa ja Instagramissa.

Muutos tulee voimaan 19. tammikuuta 2022, ja rajoituksen kohteena ovat

  • terveystiedot
  • rotu/etnisyys
  • poliittiset sidonnaisuudet (political beliefs, social issues, causes, organizations and figures)
  • uskonto
  • sukupuolinen suuntautuminen

Muutoksella halutaan vähentää kohdennetun datan väärinkäyttöä ja käyttäjien diskriminointia sekä lisätä käyttäjien yksityisyyttä.

Meta kertoo myös muista tulevista muutoksista, joilla käyttäjät voivat vähentää heille kohdistettua mm. peleihin ja painonhallintaan liittyvää mainontaa.

Lue Metan ilmoitus täällä.

Lähde: WFA

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *