Marimekko panostaa muotialan kestävään kehitykseen

Marimekko

Marimekko esitteli Slushissa konseptinsa muotialan kiertotaloudesta.

Marimekko järjesti perjantaina Slushissa muotialan kiertotalouteen keskittyvän keskustelutilaisuuden yhdessä The Business of Fashion -lehden kanssa. Lisäksi lehdistötilaisuudessa esiteltiin Marimekon ajatuksia tulevaisuuden vastuullisemmasta muotiteollisuudesta otsikolla “Decentralized Everything – Can Marimekko Be Anything?”

Esittelyssä oli myös Marimekon ensimmäinen metaversumiin luotu virtuaalinen kukkaketo, joka on luotu Decentraland-nimiselle 3D-virtuaalialustalle.

Käytännön toteutuksena vaatteiden kierrätyksestä Marimekko on perustanut Marimekko Pre-loved -palvelun, joka keskittyy second-hand- ja vintagetuotteiden myyntiin. Alustalla voi myydä ja ostaa Marimekon kodin ja muodin tuotteita sekä laukkuja ja asusteita. Yksityishenkilöiden lisäksi myös yritykset voivat myydä käytettyjä Marimekon tuotteita palvelussa. Jälleenmyyntipalvelun avulla Marimekko pyrkii edelleen pidentämään tuotteidensa käyttöikää.

Palvelu toimii verkossa osoitteessa preloved.marimekko.com ja siihen on maksutonta liittyä. Myynneistä ansaitun summan voi joko lunastaa sellaisenaan tai muuntaa lahjakortiksi Marimekon verkkokauppaan. Marimekko Pre-loved toimii ainoastaan Suomessa, mutta tavoitteena on laajentaa palvelua lähiaikoina myös muille markkinoille.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen − 6 =