Mediamainonnan muutokset kesäkuussa 2020

Mediamainonnan muutokset kesäkuussa 2020

Kesäkuussa mainonnan määrä laski -27,7 % vuoden 2019 kesäkuuhun verrattuna. Laskua oli kaikissa mediaryhmissä. Tiedot perustuvat Kantar TNS Oy:n mediaseurantaan.

Toimialoittain mediamainontaansa lisäsivät kesäkuussa pesuaineiden ja huonekalujen mainostajat. Eniten laski matkailun ja liikenteen, kosmetiikan, elintarvikkeiden sekä rakennusalan mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni kesäkuussa -43,1 % vuoden takaiseen nähden.

Mediaryhmien panostukset laskivat kesäkuussa kaikissa ryhmissä. Eniten laskua oli elokuva- ja ulkomainonnassa, joista suurimpana elokuvamainonta (-88,9 %). Mediaryhmistä vähiten laski verkkomedia (-15,1 %).

Lähde: Kantar TNS 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

seventeen + eleven =