Millainen on ”uusi normaali” Google-hakujen perusteella?

Kuinka jo pitkään jatkunut pandemia on muuttanut taloutta ja yhteiskuntaa?

Ainakin kuluttajien mielenkiinnon kohteista on tarjolla tietoa. Googlen, Axioksen ja designryritys Scheman koostama uusi verkkosivusto thenewnormal.is havainnollistaa animoduilla graafeilla, miten kuluttajien haut ovat kehittyneet pandemian aikana.

Visualisointi käyttää Google Trends -dataa kolmella eri käyttäytymiskategorialla: Normaali, Epätavallinen ja Uusi Normaali.

Hakusanoja on kymmeniä, mm. pesukoneet, muuttolaatikot, hiustuotteet, kissanruoka, hieronnat, golftuotteet…

WARC tulkitsee dataa mm. näin

  • etätyövälineisiin panostetaan edelleen
  • kauneustuotteet kiinnostavat, kuten myös oloasut
  • kodin kunnostus on pysyvä trendi

Lähde: WARC, Google, Axios, Schema

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

13 − 13 =