Mainonnan eettisen neuvoston uusimmat lausunnot | 5/2024
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä markkinointia, jossa suhtaudutaan hyväksyvästi lainvastaiseen menettelyyn.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä markkinointia, jossa suhtaudutaan hyväksyvästi lainvastaiseen menettelyyn.
WARC arvioi sosiaaliseen mediaan panostettavan tänä vuonna peräti 247,3 miljardia dollaria. Tämä tekee somesta suurimman mainoskanavan. Yksin Metan ennustetaan ohittavan globaalisti kaikki lineaarisen television mainostulot vuoteen 2025 mennessä.
Canva alkaa olla tiimeissä brändin ilmeen hallinnassa must. Sillä tekee ne aineistot, mihin aiemmin tarvittiin Photoshop, Illustrator, InDesign ja PowerPoint. Monitoimityökalut mahdollistavat sen, että aineistoja pystyy päivittämään myös muut kuin markkinoinnin ammattilaiset. Brändinhallinnan tärkeys korostuu moniammatillisessa työskentelyssä.
Blogi | "Mallisuojan kohteena on se tuotteen ulkomuoto, joka on silmin havaittavissa, sekä sen antama kokonaisvaikutelma. Mallioikeus siis antaa haltijalleen yksinoikeuden estää muita käyttämästä ammattimaisesti kokonaisvaikutelmaltaan samankaltaista mallia."
Tekoäly itsessään ei ole uusi juttu, mutta se on uutta, että mahdollisuus omaan henkilökohtaiseen tekoälyavustajaan on jo merkittävällä osalla ihmisistä. On arvioitu, että vuonna 2027 puolet maailman ihmisistä käyttää tekoälyassistentteja jatkuvasti päivittäisessä arjessaan.
Kymmenvuotistaivaltaan juhlineessa tapahtumassa jaettiin yhteensä 29 palkintoa tubettajille, Insta-vaikuttajille, tiktokkaajille, twichaajille, bloggaajille ja podcastin tekijöille.
SEKin Annu Terho, Nitron Eka Ruola ja Vapa Median Annukka Puttonen ja kutsuttiin valitsemaan finalisteja Cannes Lionsiin.
Huomioimalla nämä kolme tukipilaria brändit voivat erottua, tulla huomatuiksi ja – mikä parasta - myös halutuiksi.
Blogi | "Pekka Loirin globaalit katastrofijulisteet ovat maailmanmuutosmainontaa. Ne ovat propagandaa hyvän puolesta hetkiin, jolloin sanat ovat ahtaita ja tyhjiä ja mainostettavat tuotteet tuntuvat turhuudelta."