Suomalaiset viestinnän työt menestyivät SABRE Awardsissa

Maailman suurin viestintäkilpailu, SABRE Awards, julkisti eilen vuoden 2024 voittajat. Suomesta palkittiin Kurio, SEK ja Ahjo Communications.

Kuva: Kaisa Korkala ja Saga-Charlotta Storbacka Caverionilta sekä Jari Lähdevuori ja Tommi Opas Kuriolta.

SEK voitti neljässä kategoriassa ja sai kolme kunniamainintaa. Kurio voitti kolmessa kategoriassa ja sai kaksi kunniamainintaa. Lisäksi kilpailun parhaat kampanjat (Platinum Awards) -finalisteina olivat Caverionin ja Romakon kampanjat.

2024 EMEA SABRE Awardsin suomalaiset voittajat

Winners

  • Finland’s Energy-Wisest School — Caverion with Kurio | Employer branding
  • Finland’s Energy-Wisest School — Caverion with Kurio | Gaming in the Metaverse
  • Finland’s Energy-Wisest School — Caverion with Kurio | Geo: Nordics
  • Energy crisis as a business and reputational threat — Finnish Glasshouse Growers’ Association with SEK | Real-time Engagement (Crisis and Issues)
  • Romani rejection letters — Diak Romako with SEK | Inclusive Marketing
  • Romani rejection letters — Diak Romako with SEK | Educational and Cultural Institutions
  • Masterclass of Happiness— Visit Finland with SEK | Travel & Tourism

Certificates of Excellence

  • #Leapfrogging4Africa — Wärtsilä Energy with Kurio & Greenhouse Communications
  • This Influencer Does Not Exist – But Can Go Viral — Helen with Kurio
  • Romani rejection letters — Diak Romako with SEK
  • Offline Island – The world’s first phone-free island — Visit Kotka-Hamina/Cursor oy with SEK
  • Masterclass of Happiness — Visit Finland with SEK
  • Get to know your kidneys — Boehringer Ingelheim Finland with Ahjo Communications

“Tämä on todella kova juttu. Ei vähiten siitä näkövinkkelistä, jonka tämän vuoden tuomarointi antoi. Taso oli todella korkealla. Selkeä ero kolmen vuoden takaiseen, jolloin viimeksi olin tuomaroimassa samaa kisaa. Kuten SABREn perustaja Paul Holmes gaalassa totesi, moni työ, joka olisi viime vuonna voittanut, jäi ilman mainintoja eilen. Iso kiitos siis rohkeille asiakkaillemme, joiden kanssa olemme saaneet tehdä aidosti disruptiivista, huomiota herättävää, ja ennen kaikkea tuloksia kerryttänyttä kommunikaatiota.”

Jari Lähdevuori, Executive Creative Director, Kurio

”Oli todella hienoa saavuttaa neljä voittoa ja useita shortlistauksia viestinnän arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Olemme erityisen iloisia siitä, että menestystä tuli laajalla rintamalla useille eri asiakkaille.  Olemme jo pitkään kehittäneet viestinnän monipuolisia palveluja.  Kansainvälinen kisamenestys kertoo vahvasta osaamisesta ja luovuudesta. Meidät valittiin myös vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardsissa, joten uskon, että olemme oikealla polulla.”

Jaakko Rantala, CEO, SEK

Romako
Osa SEKin Romako-tiimiä, vasemmalta Enoma Edevbaro, Julia Ruuskanen ja Sara Pitzén.
Masterclass of Happiness
Masterclass of Happiness— Visit Finland with SEK.

Uutinen päivitetty 22.4.2024

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

16 − 11 =