Tukholma kielsi seksistisen mainonnan

Tukholman kaupunki seuraa Pariisin, Geneven ja Lontoon esimerkkejä kieltämällä julkisilla paikoilla naisten ja miesten esittämisen mainoksissa vain seksiobjekteina.

Uusi käytäntö perustuu ICC:n ja Ruotsin mainosasiamiehen ohjeisiin ja tulee voimaan lähiviikkoina. Ruotsin mainostajien liitto suhtautuu uuteen sääntelyyn myönteisesti.

Kielto ei kuitenkaan koske Tukholman liikennelaitosta, joka on alueellisen viranomaisen valvonnassa.

 

Lähde: WFA

 

Lue myös:

Opas sukupuolten tasapuoliseen kohteluun mainonnassa (WFA)

Mainonnan eettisen neuvoston säännöt

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.