Googlen mainostyökalun uudet tekoälyominaisuudet

Google tuo mainontaan uusia tekoälyominaisuuksia – Google Ads tarjoaa jatkossa keskustelullisen kokemuksen.

Mainostaja voi Googlen mukaan yksinkertaistaa kampanjan luomista. Tarjoamalla Google AI:lle halutun verkkosivun se generoi avainsanoja, otsikoita, kuvauksia ja kuvia kampanjaa varten, joita voi tarkastella ja muokata.

Uusi Search Generative Experience (SGE) käyttää tekoälyä luomaan keskustelullisia mainoksia, jotka ovat kustomoituja hakua käyttävälle henkilölle. Esimerkiksi jos käyttäjä hakee “outdoor activities to do in Maui” ja kaventaa hakuaan vielä hakemalla “activities for kids” tai “surfing” voi käyttäjä nähdä täysin kustomoidun mainoksen matkustusbrändille, jossa mainostetaan surffitunteja lapsille.

Katso lanseeraustilaisuus Google Marketing Live.

Lähde: Googlen lehdistötiedote 23.5.2023

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

2 − two =