3 x case: #sydänmukana

Sydän mukana / Drum ja Diakonissalaitos

LÄHTÖTILANNE

Mistä löytää tekijät kilpaillulla sote-alalla? Diakonissalaitos halusi kehittää Drumin avulla työnantajakuvaansa sekä vastata akuutteihin rekrytointitarpeisiin.

IDEA

Asiakkaan vahvuudeksi tunnistettiin aitous, arvot sekä ammattitaito. Työnantajakuvalle määriteltiin äänensävy, pääviestit ja visuaalinen ilme sekä työnantajalupaus ”Haluamme olla alan rohkein työpaikka ihmisille, jotka ottavat ammattitaidon ohella sydämensä mukaan töihin. Meillä jokainen tekee työtä ihmisarvon puolesta” #sydänmukana.

TOTEUTUS

Työnantajakuva lanseerattiin sisäisesti esihenkilöiden avulla. Rekrytointia varten perustettiin uusi rekrysivusto sekä DiakonissalaitoksenDuunit-IG-tilin. Kampanjointia kokeiltiin täysin uudella kulmalla.

TULOKSET

  • Työhakemusten määrä tuplaantui vuodessa.
  • Diakonissalaitoksen maine työnantajana parani.
  • Henkilöstötyytyväisyysluvut ovat erinomaiset.
  • Työ palkittiin Finnish Comms Awardseissa vuoden parhaana yritys- ja organisaatioviestinnän työnä.

Tutti Frutti TikTok Toolkit / Kurio ja Fazer

LÄHTÖTILANNE

Fazer Tutti Frutti oli muuttunut. Ja syystä: nuori kohderyhmä ei enää tuntenut sekoitepussien ykköstä omakseen. Uusi positio, markkinan sininen meri, löytyi paikasta, jossa hedonismi ja itsensä arvostaminen kohtaavat. Brändi uudisti reseptinsä täysin luonnolliseksi, pääosin vegaaniseksi. Tarvittiin kommunikaatio tukemaan muutosta – voittamaan nuoret takaisin.

IDEA

Nuoret rakastavat omia inside-juttujaan yhtä paljon kuin karkkia. Tartuimme aiemmassa kampanjassamme ASMR:ään, tällä kertaa TikTokiin. Molemmissa brändin lupaus herätettiin henkiin: Do the natural.

TOTEUTUS

TikTokissa luonnollista ovat (tanssien lisäksi!) illuusiovideot. Teimme TikTok Toolkitin, jolla pystyi luomaan eeppisimmät illuusiot omiin videoihinsa. Erittäin eksklusiivisen pakkauksen sisällä Tutti Frutin inspiroimia esineitä silmänkääntötemppuihin. Lanseerasimme sen vaikuttajien kanssa – ja homma meni hetkessä viraaliksi kaikkien halutessa Toolkitin.

TULOKSET

  • TikTokissa saimme orgaanisesti 12 milj. ihmistä kiinni, katseluajan ollessa 7,7 vuotta.
  • Kohderyhmän viikoittainen käyttö kasvoi 100 %.
  • Saimme aikaan 7 % myynnin kasvun – ei mikään helppo temppu markkinajohtajalle.

Tästä noustaan #yhdessä / TBWA\Helsinki ja Telia

LÄHTÖTILANNE

Telia oli varannut runsaasti mainontaa keväälle 2020. Mutta kun koronakriisin aiheuttamat rajoitukset kiristyivät maaliskuussa, suunnattiin mediatila ajan hengelle sopivampaan käyttötarkoitukseen.

IDEA

Telia lahjoitti medianäkyvyytensä pienyrittäjien käyttöön. #Yhdessä-kampanjan tavoitteena oli esitellä mahdollisimman monia pienyrityksiä laajalla näkyvyydellä, jotta he selviäisivät kriisin yli.

TOTEUTUS

Kampanja tuotettiin kuudessa päivässä etäyhteyksien varassa. Viikossa kampanja oli ulkona ja yrittäjiä esiteltiin paikallisesti eri medioissa. Reaktiivinen kampanja skaalautui valtakunnalliseksi liikkeeksi.

TULOKSET

  • Kampanjaan osallistui yli 1000 yrittäjää ja toistakymmentä kumppania
  • Pienyrittäjien arki muuttui valoisammaksi: myynnit ennätyslukemissa, tilauskannat täynnä
  • Digi- ja TV-mainoksia katseltiin yhteensä yli 30 000 tuntia
  • 1,35 miljoonaa suomalaista näki kampanjan printtimainokset

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

thirteen − 2 =