Puheenjohtaja vaihtuu, miten jäsenten arki muuttuu?

Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki kertoo hallituksen puheenjohtaja Tommi Tervasen roolista mm. liiton strategian päivittämisessä.

Mikä on puheenjohtajan rooli Marketing Finlandin kehityksessä?

Puheenjohtaja on hallituksemme kippari ja hänen tärkein tehtävänsä on varmistaa, että liitto kehittyy suuntaan, jossa kaikille jäsenille voidaan tasapuolisesti tarjota hyötyjä jäsenyydestä. Vuoden alusta tapahtuneen yhdistymisen MTL:n kanssa ja liiton sääntömuutoksen myötä Marketing Finlandiin on liittynyt markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajia. Kevään ja syksyn 2021 aikana liiton hallitus päivittää strategiaa, ja hallituksen puheenjohtajan tehtävä korostuu tulevaisuuden strategiaa laadittaessa.

Miksi Tommi Tervanen oli paras vaihtoehto Marketing Finlandin puheenjohtajaksi?

Tommi on oman tekemisensä kautta näyttänyt, että markkinoinnilla ja viestinnällä voidaan erottua tiukassa kilpailutilanteessa. Häntä voidaan pitää yhtenä Suomen innovatiivisimmista ja markkinointihenkisimmistä toimitusjohtajista. Tommin vahva markkinointitausta auttaa ymmärtämään brändien ja toimistojen arkea haasteineen sekä mahdollisuuksineen.

Mikä on hallituksen puheenjohtajan ja liiton toimitusjohtajan välinen työnjako?

Hallituksen puheenjohtajan tehtävänä on varmistaa, että Marketing Finland tuottaa jäsenilleen tasapuolisesti maksimaalisen määrän hyötyjä, kun taas toimitusjohtajan tehtävä on jalkauttaa hallituksen linjaama strategia käytäntöön.

Millaista on työskennellä Tommin kanssa?

Tommi on ollut hallituksessamme jo pari vuotta, ja olen osallistunut hänen kanssaan samoihin työpajoihin muissakin yhteyksissä, joten tiedän, että Tommi on loistava työpari. Hän osaa katsoa asioita eri näkökulmista ja ymmärtää, että onnistumisen avain on hyvän yrityskulttuurin rakentaminen. Uskon, että tulemme kiinnittämään tulevaisuudessa entistä enemmän huomiota myös liiton yrityskulttuuriin, joka koskee sekä henkilöstöä, jäseniä että sidosryhmiä.

Marketing Finlandin hallitus 2021

Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Kotipizza Group
Elli Siltala, johtaja, Valio
Anna Lehtisalo
, toimitusjohtaja, Villivisio
Antti
 Korpiniemi, toimitusjohtaja, Berner
Jussi Tolvanen
, toimitusjohtaja, Microsoft
Pasi Saarinen, VP Finland, Lindström
Anni Ronkainen, Chief Digital Officer, Kesko
Peter Fredman, Chairman of the Board, Fredman Group
Matti Urmas, toimitusjohtaja, Freja Transport & Logistics
Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, Brunnen Communications
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob the Robot
Tommi Rytkönen

Lue lisää

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

14 − 5 =