Urapolku: Suvituuli Tuukkanen, Verkkokauppa.com

Suvituuli Tuukkanen

Innokas uuden oppija

Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtaja, KTM Suvituuli Tuukkanen valitsi pääaineekseen markkinoinnin, sillä hänellä oli vainu itselleen sopivasta työstä.

– Luova työ on aina kiinnostanut minua. Olin ensin töissä konsulttitoimistossa ja päädyin sieltä mainos- ja mediatoimistoihin sattumusten ja kollegoiden suosittelujen kautta. Sillä polulla meni viisitoista vuotta, Suvituuli toteaa.

Kaikki Suvituulin siirtymät eivät ole olleet etenemistä ylöspäin.

– Minua on ajanut ajatus siitä mitä haluan seuraavaksi oppia ja mikä avaa uutta. Sitä kautta olen saanut uusia mahdollisuuksia.

Myös risteyskohtia on ollut useita. Mainostoimistouran alussa hän olisi voinut palata konsultiksi, mutta valitsi markkinoinnin. Yrittäjyyden sijaan hän valitsi Veikkauksen.

Matkan varrelle on osunut paljon merkityksellisiä ihmisiä, kuten kirittäjäkollega Anna-Riikka Hovi-Taunila, hyvä asiakas Ari Aarnihuhta, ja askelmerkkejä nostanut pomo Marko Parkkinen. Tärkeimmät opit Suvituuli on kuitenkin löytynyt itseään kuuntelemalla.

– Ensinnäkin pitää huolehtia omasta hyvinvoinnista eikä edistää uraa sen kustannuksella. Emme voi antaa parastamme johtajinakaan, jos emme voi itse hyvin. Toisekseen mitä paremmin tuntee itsensä sitä helpompaa on eteneminen. Kolmanneksi kaikella on yleensä tarkoituksensa. Jos joku ei mene maaliin, kulman takana voi olla jotain kiinnostavampaa, Suvituuli Tuukkanen summaa.

2005–2006   Bob Helsingissä asiakkuudet ja projektit huikeiden ammattilaisten kanssa veivät markkinointiajattelua mainonnasta kaupallisen menestyksen puolelle.

2014–2017   hasan & partnersin asiakkuus- ja strategiajohtajana brändi- ja kehitysprojekteissa, asiakkaina johtoryhmiä ja hallituksia.

2017   Veikkaukselle yli viideksi vuodeksi. ”Mainostoimistosta asiakkaan puolelle siirtyminen oli askel uuteen, pääsin tekemään useita merkittäviä muutoshankkeita.”

2022   Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

2023   ”Uudistamme Suomen johtavan verkkokaupan brändiä ja lanseeraamme täysin digitaalisen, kestävää kuluttamista edistävän Vaihtokauppa -palvelun.”

Teksti: Hanna Velling
Kuva: Teemu Riihelä/Verkkokauppa.com

Artikkeli on julkaistu myös MRKTNG 3-2023 -lehdessä.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

twenty − 7 =