marras 21

Blogi | Markkinatutkimukset tulevaisuus – katsaus Esomar Congress 2025

Markkinatutkimusala elää murroksen vuosia, kun datan määrä kasvaa eksponentiaalisesti, tekoälyn kyvykkyys laajenee viikoittain ja asiakkaiden odotukset kohdistuvat entistä nopeampiin, tarkempiin ja liiketoimintalähtöisiin oivalluksiin. Esomarin vuosittainen kongressi kokoaa yhteen tutkimusammattilaiset, teknologia­kehittäjät ja yritysten insight-tiimit pohtimaan, miltä tutkimuksen tulevaisuus oikeasti näyttää. Kongressissa Prahassa oli paikalla yli 3000 asiantuntijaa ympäri maailman, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma kirjoitti katsauksen tapahtuman annissa.

marras 18

Blogi | Local Inventory Ads tuo kaivatun lisän hakukonemainontaan Suomessa

Blogissa s360:n Iiro Turkki esittelee, miten Local Inventory Ads -mainosformaatti tuo suomalaisille verkkokaupoille ja kivijalkamyymälöille uuden kilpailuedun yhdistämällä verkko- ja myymälämyynnin. Tämä Google Adsin ominaisuus kertoo käyttäjille tuotteiden saatavuudesta, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa myyntiä ilman lisäkustannuksia mainostajille.

loka 31

Blogi | Muutosvalmius kasvattaa yrityksen arvoa

Peräti 97 prosenttia kansainvälisistä johtajista pitää viestintää keskeisenä onnistumistekijänä muutoksessa, ilmenee PROI Worldwiden Transformation Readiness Index Study 2025 -tutkimuksesta. Tutkimus osoittaa selkeän yhteyden viestinnän laadun ja taloudellisen menestyksen välillä. Viestintätoimisto Kaiun toimitusjohtajat Katariina Ahonen ja Kasper Stenbäck avaavat tutkimustuloksia blogikirjoituksessaan.

elo 21

Blogi | Kun tarjouskanta kuivuu, tarkista nämä asiat myyntiprosessin alkupäästä

Myynti on yrityksen elinehto, mutta usein johtoryhmien pöydällä keskustellaan vain tarjouksista ja kaupoista — ei siitä, mitä myyntiprosessin alkupäässä oikeasti tapahtuu. Kun tarjouskanta kuivuu ja kauppakäyrä suuntaa alaspäin, syy löytyy usein prospektoinnin, kohdentamisen ja systemaattisen tekemisen puutteesta, kirjoittaa Get Sales Oy:n ja Get Leads Oy:n Pipa Thiel. Näillä vinkeillä hän haastaa yritykset terävöittämään myyntistrategiaansa, lisäämään systemaattisuutta ja rohkeutta prospektointiin sekä panostamaan siihen, että myyntiputken alkupäässä syntyy oikeaa liikettä.

elo 14

Blogi | Digipalvelulain edellyttämät muutokset palveluntarjoajille esteettömyyden ja saavutettavuuden näkökulmasta

Digitaalisten palvelujen tarjoamista koskeva laki (306/2019, digipalvelulaki) velvoittaa julkisen sektorin sekä osan yksityisen ja kolmannen sektorin organisaatioista noudattamaan saavutettavuusvaatimuksia. Uudet esteettömyys- ja saavutettavuusvaatimukset digitaalisiin palveluihin tulivat voimaan 28.6.2025.