AOP: Mainosten esto on vähentynyt – paitsi mobiilissa

Tuoreen selvityksen mukaan mainonnan esto on alimmalla tasolla kolmeen vuoteen.

Nettiä tietokoneella selaavista käyttää Association for Online Publishing ’in tuoreen selvityksen mukaan mainosten esto-ohjelmia noin 20 prosenttia, kun vastaava luku vuonna 2016 oli 30 prosenttia. Mobiilimainonnan esto on kasvanut 2,4 prosenttiin käyttäjistä.

Toisen selvityksen mukaan mainonnan esto on 25 prosentin luokkaa USA:ssa. Nuoremmat ovat aktiivisempia esto-ohjelmien käyttäjiä, mutta he käyttävät enemmän mobiiliselaimia, joissa esto on selvästi vähäisempää.

 

Lähteet: dagensanalys.se, eMarketer

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

twelve − three =