Mainostenesto laskussa Euroopassa

WARCin mukaan mainostenesto on vähentynyt Euroopassa kahden viime vuoden aikana.

Tutkimuksessa oli mukana 7 maata: USA, Britannia, Saksa, Ruotsi, Norja, Tanska ja Suomi. Näistä eniten mainostenestoa on Saksassa (48 %) ja vähiten Suomessa (24 %). Kasvua on vain USA:ssa ja Tanskassa, muissa tutkimuksen maissa on laskua. Eniten, noin 5 prosenttiyksikön laskua mainostenestossa on Britanniassa ja Suomessa.

Keskimäärin 40 % miehistä naisista 28 % käyttää mainostenestoa. Miesten lisäksi nuoret – alle 35-vuotiaat – ovat aktiivisempia mainosten blokkaajia. Mobiililaitteissa keskimäärin 11 % blokkaa mainoksia, kun tietokoneen selaimella osuus on 30 %.

Kuva: Mainostenesto 7 maassa iän perusteella.

AudienceProjectin tutkimusta käsittelevässä artikkelissa kerrotaan myös mm., että peräti 77 % suomalaisista pitää heille näytettäviä verkon mainoksia epärelevantteina.

Lähde: WARC

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

two × two =