Digimainonnan kasvu jatkuu vahvana

Mainonnan määrä oli laskussa painetuissa medioissa sekä televisiossa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä oli kasvusuuntainen.

Kantarin tuoreen raportin mukaan verkkomedian kasvu verrattuna vuoden takaiseen ajankohtaan oli 13 %. Kasvua oli myös elokuvamainonnassa, ulko- ja radiomainonnassa. Printtimainonnan väheneminen oli maltillista.

Digimainonnan puolella etenkin videomainonta ja sosiaalinen media lisäsivät osuuttaan.

Tarkasteltaessa vain Kantarin kuukausittaisessa seurannassa olevia medioita, toimialoista mainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, pukeutumisen, telepalvelujen sekaä vähittäiskaupan mainostajat. Työpaikkojen ilmoittelu laski -5,2 % verrattuna vuoden 2021 toiseen kvartaaliin.

Suurimmat mainostajat vuoden toisella kvartaalilla olivat K-Citymarket, Lidl, DNA, Prisma sekä Nelonen Media.

Lue lisää

Lähde: Kantar

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

nine − three =