Editkilpailun markkinoinnillisissa sarjoissa voittajiksi nousivat Berner, Lohjan kaupunki ja SOK

Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa 2023 palkittiin onnistumisia kolmessa sarjassa.

Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa arvioitiin yhteensä 27 ehdotusta.

Vuoden aikakauslehtimainoksena palkittiin Bernerin Vastuullisuuden jäljet -mainossarja. Siinä taktinen mainonta ja vastuullisuusviesti kohtaavat luontevasti. Mainossarja edustaa klassista, kaunista ja huolella ajateltua aikakauslehtimainontaa.

Kolmiosaisen mainossarjan suunnitteli Miltton, ja mediasuunnittelusta vastasi Dentsu.

Lohjalla lompsis!

Vuoden aikakausmediakampanjaksi valittiin Lohjan kaupungin yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa suunniteltu Lohjalle lompsis -mainosliite. Liite julkaistiin Aku Ankan välissä ja sitä jaettiin myös Lohjan kaupungin eri tapahtumissa ja palvelupisteissä 700-vuotiaan Lohjan juhlavuoden aikana. Vaikuttavuutta tuettiin Aku Ankan ja Lohjan kaupungin digi- ja somekanavissa.

Tuomariston mukaan hauska ja hallittu kampanja on piristävä poikkeus kaupunkimarkkinoinnissa

Sekä Vuoden aikakauslehtimainos – että Vuoden aikakausmediakampanja -sarjan tuomaristossa olivat vapaa toimittaja ja ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme, toimittaja ja yrittäjä Anssi Järvinen, Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki ja Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila.

SOK hallitsee digitaalisuuden 

Vuoden aikakausmediamainostajana palkittiin Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK). Tuomariston hehkuttaa SOK:n kasvattaneen voimakkaasti panostuksiaan aikakausmedioiden digitaalisiin kanaviin.

– Mainostaja on tehnyt tuloksellista display- ja natiivimainontaa ja löytänyt sitoutunutta yleisöä esimerkiksi aikakausmedioiden teemaosioista. Laadukkaalla mainonnalla on kasvatettu lukijoiden ostokiinnostustusta, tuomaristo toteaa.

SOK on Editkilpailun ensimmäinen mainostaja, joka palkitaan erityisesti aikakausmedioiden digitaalisten kanavien hyödyntämisestä. Voittajan valitsi aikakausmediakustantajien mediamyyntijohtajista koostuva työryhmä.

Palkinnot jaettiin Editgaalassa 16. toukokuuta Valkoisessa Salissa Helsingissä. Kilpailussa oli mukana markkinoinnillisten sarjojen lisäksi 13 toimituksellista sarjaa.

Editkilpailun vuoden 2023 markkinoinnillisten sarjojen voittajat:

Vuoden aikakauslehtimainos
Vastuullisuuden jäljet, Berner
mainostaja: Berner
mainostoimisto: Miltton
mediatoimisto: Dentsu

Vuoden aikakausmediakampanja
Lohjalle lompsis – Aku Ankan mainosliite, Lohjan kaupunki
mainostaja: Lohjan kaupunki
suunnittelu: Sanoma Media Finland, Ankkalinna

Vuoden aikakausmediamainostaja
SOK?– Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median toimittaja ja sometoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Toimittaja ja sometoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen + 3 =