Facebook toi attribuutiotyökalun kampanjoiden mittaamiseen

Viime viikolla lanseerattu attribuutiotyökalu on tehty mittaamaan digimarkkinoinnin tuloksellisuutta Facebookin kanavissa ja niiden ulkopuolella.

Maksuton Facebook-attribuutio on tarkoitettu kertomaan digikampanjoiden tuloksellisuudesta eri julkaisijoissa, kanavissa ja laitteissa.

”Facebook hyödyntää ihmisiin perustuvaa mittaamista, jonka avulla saat paremman kuvan siitä, miten ihmiset toimivat tehdessään konversioita mainoksen nähtyään. Pysyvän Facebook-kirjautumisen avulla Facebook tarjoaa sinulle mahdollisuuden yhdistää toiminnot todellisiin ihmisiin, jotka niitä suorittivat, riippumatta julkaisijasta, kanavasta ja laitteesta sekä siitä, tapahtuivatko toiminnot Facebookissa vai sen ulkopuolella.”

Lue Facebookin kolumni aiheesta

Ohje työkalun käyttöön (suomeksi)

 

 

Attribuutio tarkoittaa prosessia, jolla kuluttajan konversioreitin kosketuspisteille luetaan ansiot konversioista. Kun saat paremman kuvan siitä, mitkä mainokset saavat kuluttajat toimimaan tavoittelemallasi tavalla (esimerkiksi ostamaan), voit mitata mainostesi tehokkuutta paremmin ja suunnitella sekä optimoida mainostamista jatkossa paremmin.

 

Lähde: Facebook

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.