GARM: Twitterin tulee sitoutua bränditurvallisuuteen

Twitter

Twitterin omistuksen siirryttyä Elon Muskille on herännyt huoli bränditurvallisuuden säilymisestä alustalla.

Yksi Muskin suunnitelmista on alustan sisällönvalvonnan ja moderoinnin uudistaminen. Musk on esimerkiksi kritisoinut Twitterin antamia elinikäisiä porttikieltoja, jollaisen mm. Yhdysvaltain entinen presidentti Donald Trump on saanut.

The Global Alliance for Responsible Media (GARM) on johtavien brändien, toimialan järjestöjen, mediatoimistojen ja online-alustojen (Meta, YouTube, Twitter ym.) yhteinen hanke, jolla pyritään vähentämään haitallista ja laitonta sisältöä mainosrahoitteisesta verkkomediassa. Tavoitteena on suojella kuluttajia ja varmistaa, ettei mainontaa näytetä haitallisen sisällön yhteydessä.

Twitter on ollut GARMin jäsen kesäkuusta 2019 alkaen. GARM vetoaa nyt Twitteriin, jotta sen sitoutuminen bränditurvallisuuden säilyttämiseen ja lisäämiseen jatkuisi.

Brand safety is non-negotiable for advertisers. The industry has come a long way in developing industry standards that drive increased transparency and control in the interests of consumer safety.

GARM ilmoittaa tarkkailevansa Twitterin toimia mm. sisältöjen riittävän moderoinnin osalta sekä jakavansa havainnot jäsenistölleen.

Lähde: WFA

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen − 3 =